hejsa.
Jeg har sendt min ansøgning, og jeg er blevet godkendt som værende berettiget, dog ikke til den uddannelse jeg ønsker. (både sagsbehandler og deres lægekonsulent mente at min ocd gjorde mig berettiget) Det kan egentlig også være ligegyldigt, da jeg har måtte se mig nødsaget til at fortsætte min terapi uden samtidigt at studere... jeg kan ganske enkelt ikke klare presset.
Grunden til at jeg skriver dette indlæg er fordi at jeg vil fortælle der ude at det godt kan lade sig gøre, og de vil bestemt høre fra mig igen oppe på kommunen.
Et par enkelte råd. Søg helst en uddannelse som ikke tager længere end de 5 år, det kan være meget svært at få bevilget en længere periode. Lav en dybdegående ansøgning, med anbefaling fra psykolog, psykiater, tidligere sygdomshistorie. Forklar grundigt at du med den rette støtte vil kunne tage en uddannelse og derefter kunne forsørge dig selv. Og at for megen stress vil i form af arbejde ved siden af vil hindre din fortsatte bedring! Husk at sikre dig at sagsbehandleren læser den. (dette gjorde min ikke)
Jeg vil gerne vise hvordan min ansøgning så ud, og evt. hjælpe andre som står og skal søge.
Knus fra Simone.

Besvar med citat