Viser resultater 1 til 15 af 15

Emne: Hvad med dig?

Registreringsdato
    Jul 2007

Lightbulb Hvad med dig?

Føler du dig grim? Bruger du flere timer foran spejlet hver eneste dag? og bliver dit liv styret af dine tanker om dit ansigt/krop? så lider du mulighvis af Body Dysmorphic Disorder.

Lad os høre fra dig, kom med din private historie. opret en forum tråd hvor du fortæller lidt om dig selv.

Mvh starfruit

Registreringsdato
    Sep 2007

Standard Sv: Hvad med dig?

Mine tvangslidelser udfører jeg op til flere gange om dagen og jeg har efterhånden svært ved at passe mit arbejde og lave de daglige forpligtelser når jeg kommer hjem da det styrer meget af mit liv.

Jeg har læst meget om tvangstanker men kan ik finde det som jeg selv gør udover jeg kan nikke gengældende til at jeg for en trang som jeg ikke kan modstå selvom jeg godt ved der ik sker noget og jeg skal udfører det til jeg føler det er rigtigt og det kan tage flere timer nogengange og er frygtelig irreterende og deprimerende.

De ting som jeg er nød til at udføre er at tjekke mig selv i spejlet om min næse sider som den skal og mine øjne sider som de skal jeg kan bruge flere timer foran spejlet før jeg føler de sider som de skal og ofte går der kun 10 min før jeg bliver nød til at gå derud igen og gøre det samme.

Hvis jeg hører en lyd som jeg ik kan finde ud af hvor kom fra tror jeg at den lyd var fra min næse og jeg skal ud og tjekke mig selv foran spejlet igen.

For ik at komme til at fremprovokere min tvangslidelse gør jeg ting overdrevet feks når jeg skal lukke en skabslåge op og bukke mig ned for at hente en skål er jeg overdrevet langt fra lågen med mit hoved sådan jeg er sikker på min næse ik rammer lågen og gør at jeg for en opstopper næse. hvis jeg ik gør dette skal jeg ud og kontrolerer mig selv foran spejlet igen. Nogen gange hvis jeg tror jeg har ramt gør jeg handlingen igen med at bukke mig ned efter en gryde igen for at være sikker på at jeg ik ramte noget første gang jeg bukkede mig ned efter gryden feks.

Det lyder åndsvagt men jeg tør ikke engang pille i min næse for at jeg er bange for at gøre den skæv.

Det samme gælder mine øjne dem kontrolerer jeg os hverdag og op til flere gange for jeg er bange for at jeg bliver skiløjet.

jeg er holdt op med at spille fodbold pågrund af dette da jeg er bange for at jeg kommer til atfremprovokere min tvangslidelse og det er jeg meget ked af da det går ud over mit sociale sammenvær.

Jeg har ik været ved læge med mit problem da min læge er en som mange i min familie bruger og jeg vil under ingen omstændigheder søge til ham.

Ingen i min familie ved det.

jeg har haft lidt som lille men slet ik i så udpreget grad.

Det startede for godt 3 år siden da jeg var omkring de 19- 20 år og har tiltaget lige siden og nu til idag for jeg føler jeg må gøre noget ved det.

Det ødelægger min hverdag fuldstændig og savner bare mit gamle liv hvor jeg ik havde disse problemer.

håber i kan hjælpe mig med dette

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Hej Delta.

Jeg vil gerne opfordre dig til at søge hjælp hurtigst muligt. Du lider jo under det, hvilket du ikke er tjent med.

Nu hvor jeg har læst, hvad du har skrevet, synes jeg dog, det lyder mere som om, at du lider af BDD end OCD. Jeg lider selv af OCD og kender kun meget lidt til BDD. En af de ting, jeg har læst om BDD, er, at man kan have en overdrevet opmærksomhed rettet mod en bestemt kropsdel f.eks. en næse eller øjnene. Det lyder på mig som om, at din overdrevne opmærksomhed mod din næse medfører, at du laver tvangshandlinger, for at din næse ikke bliver skadet.

Jeg er dog blot en OCD-ramt og ikke behandler, så du må ikke tage mine ord for givet.
    Mit eneste råd er SØG HJÆLP!!

Held og lykke.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Sep 2007

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Hej Delta.

Jeg vil gerne opfordre dig til at søge hjælp hurtigst muligt. Du lider jo under det, hvilket du ikke er tjent med.

Nu hvor jeg har læst, hvad du har skrevet, synes jeg dog, det lyder mere som om, at du lider af BDD end OCD. Jeg lider selv af OCD og kender kun meget lidt til BDD. En af de ting, jeg har læst om BDD, er, at man kan have en overdrevet opmærksomhed rettet mod en bestemt kropsdel f.eks. en næse eller øjnene. Det lyder på mig som om, at din overdrevne opmærksomhed mod din næse medfører, at du laver tvangshandlinger, for at din næse ikke bliver skadet.

Jeg er dog blot en OCD-ramt og ikke behandler, så du må ikke tage mine ord for givet.
    Mit eneste råd er SØG HJÆLP!!

Held og lykke.
    Jeg har os løst til at søge hjælp men jeg har fået at vide at jeg først skal til en læge og den læge jeg har er en læge som alle i familien bruger.

Er det muligt at søge til en anden læge uden at afmelde sin nuværende læge og uden han finder ud af det?

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Din læge har tavshedspligt, også overfor din familie, selvom i bruger samme læge.

Registreringsdato
    Sep 2007

Ja det mener jeg også men det der er problemet er at jeg har haft ham hele mit liv og lige netop med dette er jeg ik meget for at gå til ham om.

Kan man have 2 læger på samme tid uden af framelde mig min nuværende læge uden han for noget at vide om det

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Hej Delta.

Det, tror jeg ikke, er muligt. Hvis din læge har ferie, kan du gå til en anden læge, men det vil komme til at stå i din journal, som din læge jo har adgang til, vil jeg tro.

Du kan kontakte en privatpraktiserende psykolog, uden det kommer nogle for ører, men det koster også ca. 800-1000 kr. I den forbindelse skal du nok opsøge en, der behandler OCD og/eller Trikotillomani.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Sep 2007

Jeg kan bare ik gå til min læge har haft ham siden jeg var lille og kan ik få mig selv til at gøre det.

Jeg har besluttet mig for imorgen at ringe til en tilfældig læge i en anden by og hører ham om jeg kan få en tid hos ham.

Er så deprimeret og nede idag at jeg er græde færdig

jeg har intet liv

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Det gør mig ondt, at du har det så skidt.
    Men der er desværre ikke meget at gøre, uden at blande din egen læge ind i det.
    Som Lisbeth siger, kan du kontakte en psykolog, men det kan hurtigt blive meget dyrt.
    Men jeg håber da, at du får fat i en læge i morgen, som er villig til at hjælpe dig.

Med venlig hilsen Sofie.

Registreringsdato
    Jul 2007

Kære delta..

Det du beskriver der ligner mig selv. især det med at du beskytter din næse så den ikke bliver skæv.

Jeg kunne godt tænke mig at tale med dig om dine problemer. Jeg har derfor sendt dig en mail og en privat besked.

Mvh starfruit

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Hej Delta.

Jeg er ked af at høre, du ikke har mod på at kontakte din egen læge. Det slog mig dog lige nu, at du kan kontakte lægevagten. Det er efter klokken 16 i hverdagen. Du kan finde telefonnummeret på din lægevagt her: http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/.../grp=4/menu=1/

Du skal nok få et bedre liv. Det er dog vigtigt, at du får søgt hjælp, så du ikke er alene.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Sep 2007

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Hej Delta.

Jeg er ked af at høre, du ikke har mod på at kontakte din egen læge. Det slog mig dog lige nu, at du kan kontakte lægevagten. Det er efter klokken 16 i hverdagen. Du kan finde telefonnummeret på din lægevagt her: http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/.../grp=4/menu=1/

Du skal nok få et bedre liv. Det er dog vigtigt, at du får søgt hjælp, så du ikke er alene.
    Hej Lisbeth

Mange tak for det link.

Han har vel tavsheds pligt for min nuværende læge ik?

har han magt til at sende mig videre uden jeg har været ved min rigtige læge.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Det var så lidt Delta.

Jeg tror altså ikke, lægevagten har tavshedspligt, og jeg ved ikke, om han har magt til at sende dig videre, men det er da et forsøg værd.

Hvis du stadig ikke kan overskue at opsøge en læge, fordi du er bange for, din nuværende læge, får det at vide, kan du jo overveje at få en ny læge.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2008

Jeg sidder i øjeblikket og arbejder på en artikel om BDD til et dansk livsstilsmagasin, fordi jeg gerne vil være med til at udbrede kendskabet til BDD. Er der nogen herinde, der har BDD/er under behandling for det eller kender nogen, der er det, som vil medvirke i artiklen og gøre opmærksom på BDD? Personen skal altså helst stå frem med et billede, som tages af en dygtig fotograf, og så får vedkommende lov til at fortælle sin historie, så andre, der sidder derude og har det på samme måde kan se, at de ikke er alene. Angst- og OCD klinikken i Søborg medvirker også. I må meget gerne kontakte mig på min mail Sofie@kyhlogco.dk.
    Tusind tak.

Registreringsdato
    Feb 2008

Hej dig.

Jeg lider ikke af det du beskriver, men af ocd !

Jeg kan udfra det du skriver se at du er frygtlig bange for at din familie får det at vide ! Tro mig, du bliver nød til at fortælle dem det ! Man har brug for nogen at støtte sig til ! Det kan godt være din familie er ligesom min far ! Han forstår ikke psykiske lidelser, men jeg er utolig overrasket over hvordan han støtter mig i min !

Håber du får den rette hjælp

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •