-
OCD-kampagne
Hej alle!
Jeg har nu gentagne gange set den korte oplysningsfilm som er en del af at udbrede kendskabet til OCD.
Jeg vover nu at komme med en smule kritik.
Jeg synes det virker lidt mærkeligt at bruge de gode gamle overtroiske råd som fx at banke under bordet osv. Især når der bliver lagt vægt på at vi alle kender til overtro men OCD-ramte har meget forskellige "ideer" og tankemønstre. Så virker det da mærkeligt at billedmaterialet handler om overtro når OCD jo netop er noget andet og mere end det. Hvis det havde været sætninger som fx "Rør aldrig ved en andens ting uden at vaske hænder", "Tænd og sluk lyset 5 gange" osv., ville det give bedre mening.
Jeg må indrømme at den fylder mig med modstridende følelser: jeg synes det er godt fundet på og meget opsigtsvækkende, men samtidig synes jeg ikke helt billederne formidler budskabet så godt...
Men hvad mener I?
Hilsen N.J.
-
Sv: OCD-kampagne
Hej N.J.
Jeg har ikke set disse kampagner, men jeg må da indrømme, at det lyder lidt mystisk.
Som du siger, overtro og OCD er jo to vidt forskellige ting. Jeg har ikke hørt om nogle OCD-ramte, der udfører overtroiske tvangstanker i traditionel forstand.
Det ville da give et mere levende og realistisk billede af OCD, hvis det netop var de typiske handlinger, der blev vist. Manskulle jo næsten tro, at det var en uden kendskab til OCD, der har lavet disse film 
Hilsen Sofie.
-
Hej Sofie og alle andre.
I kan se kampagnen på OCD foreningens hjemmeside via dette link:
http://ocd-foreningen.dk/ocd-forenin...kampagne-2007/
Sidst redigeret af Lisbeth : 15. July 2007 kl. 02:21
Med venlig hilsen
Lisbeth
www.ocd-inderstinde.dk
Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
Elbert Hubbard
-
Hmm..
N.J., jeg giver dig fuldstændig ret, efter at have set kampagnen. Synes godt nok ikke, at det giver et ret godt billede af, hvad OCD egentlig er.
Og tak for linket, Lisbeth.
-
Med venlig hilsen
Lisbeth
www.ocd-inderstinde.dk
Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
Elbert Hubbard
-
Formålet er vel ikke at give et præcist billede af OCD men at skabe opmærksomhed. Jeg føler egentlig spottet er ret godt og da de afslutter med adressen på hjemmesiden fortælles seerne hvordan de kan sætte sig grundigere ind i sagen.
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler