Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Syntes ikke samtale hjælper.....

Registreringsdato
    Jul 2007

Question Syntes ikke samtale hjælper.....

Jeg har en kærste der lider af OCD.
    Han har tjekke mani med mange ting så som, mikro-ovnen, bil døren, tv, køleskab og meget mere. Det resulterer i at han ikke sover godt om natten da han skal tjekke tingene flere gange. For at hjælpe ham, har jeg overtaget tjekkeriet. Det er nemlig nok til, at han kan slappe af og få sovet.
    Nu er det så jeg tænker om der ikke findes en form for behandling for sådan noget? Problemet bliver jo ikke løst ved at jeg tjekker tingene.
    Min kæreste er til samtale hos en psykiater, på distrikts psykiatri. Jeg har været med et par gange, men de virker som om der ikke rigtig sker noget. Det er det samme de snakker om hver gang. Kan man slet ikke gøre andet?? Nogen bud??

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

Standard Sv: Syntes ikke samtale hjælper.....

Hej Annet.

Der er en masse ting man kan gøre, men vigtigst af alt, din kæreste skal kunne hjælpe sig selv

En masse samtaler med en psykiater er godt. Han får nogle mentale værktøjer han kan bruge, og hvis det bliver ved på samme måde som du siger, tror jeg på et tidspunkt også at hans psykiater vil udskrive ham noget medicin. Fortvivl ikke for stort, og ellers prøv at kigge rundt her på forummet. Der er så mange forskellige erfaringer fra folk, så er sikker på noget vil hjælpe både dig og ham

- Thomaz
    "We're the D-Day Dodgers
    Here in Italy,
    Drinking all the vino,
    Always on a spree.
    We didn't land with Eisenhower
    And so they think we're just a shower
    For we're the D-Day Dodgers,
    Out here in Italy"

- The D-Day Dodgers - Italy 1944

Registreringsdato
    Jul 2007

Hej igen.

Tak for dit svar Thomaz.

Min kæreste får allerede medicin.
    Han har vel gået til disse samtaler i næsten et år, uden at jeg kan se effekten deraf.
    Faktisk er han her til aften gået sur i seng fordi der er kommet en ny ting jeg skal tjekkes. Jeg kom til at grine deraf og sige at jeg ikke syntes at behandlingen hjælper (det er åbenbart en ting han selv har tjekket i længe, men her til aften har glemt).
    Som noget nye er han startet hos en kinesolog/healer. Han syntes selv han kan mærke det hjælper efter to behandlinger. Men som jeg sagde til ham: Det kan jeg ikke mærke for det er jo stadig mig der tjekker tingene.

Nogle gange virker det hele så håbløst...........

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

samtaler i sig selv virker næppe. Din kæreste skal have specifik adfærdstræning og muligvis også kognitiv terapi. Jeg vil opfordrer jer til at læse en del litteratur om det og bede om at blive henvist til en psykolog med speciale i kognitiv adfærdsterapi. Hvis din kæreste ikke har bivirkninger af medicinen kan I overveje at øge dosis.
    Hvis der ikke har været effekt af et års samtaler, må det anses for at være en forkert terapeutisk strategi, der er valgt.

Registreringsdato
    Jul 2007

UPDATE:
    Så har vi sat distrikts psykiatri lidt på standby. Har dem i baghånden som en form for livline. De kunne godt høre på os at vi gerne ville videre i systemet. Så nu går søgningen ind efter en psykolog i det sønderjyske som kan kognitiv adfærdsterapi.
    Kæresten har efterhånden prøvet meget og vil lige gi dette en chance. Jeg tror jo en psykolog går ens tanker til bunds.

Lignende emner

1. Første samtale ved psykiateren imorgen! Er nervøs..
    By Mom2-4 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 7. June 2010, 14:52
  2. Samtale gruppe, søges
    By kimj in forum Netværksforum for voksne med OCD
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 13. December 2006, 22:00

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg