Min datter er 14 og netop startet hos en psykolog i Århus. Jeg tror hun er god, men er dog blevet bekymret for om det er nok til at hjælpe min datter. Hun er 14 år og jeg syntes hun får det værre uge for uge. Lige nu er der udover håndvask og viklen køkkenrulle om alt hun bruger (hårbørster og lign) store problemer med hendes tøj. jeg har vasket alt hendes rene tøj igen men hun kan stadig ikke bruge det, fordi jeg har rørt det eller det har ligget op af noget der rørt noget..... I går matte jeg vaske hænder før jeg gav hende et knus.
Selvom jeg vil gøre alt for at hjælpe hende, mener jeg jo ikke jeg skal tage handsker på for at røre hendes ting, fordi jeg så vil følge hendes tanker....
Hun åbener døre og lign med fødder og albuer og rejser sig fra sengen med armene ud i luften. Går med fingervanter hele dagen, også i skolen.
Min bekymring er nu om en psykolog er "nok" og hvor mange gange skal hun komme der før hun kan mærke en bedring- håber at høre fra nogen med erfaring i dette.
Da vi var til den første samtale vurderede psykologen det som en mild form for ocd, bla fordi hun faktisk passer sin skole og fritidsinteresser, men jeg har selvfølgeligt svært ved at se det kan blive meget værre.![]()

Besvar med citat