Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: bivirkninger ved medicin

Registreringsdato
    May 2007

Standard bivirkninger ved medicin

Hvilke bivirkninger er der ved medicin til en pige på 14 år? Psykologen mener vi skal tale med vores læge, men jeg er i tvivl om hvor meget han ved om Ocd/medicinen.
    Psykologen nævnte Zoloft som mest brugt.
    Jeg ville være ked af det hvis hun tog på, som jeg kan læse herinde en ung pige gjorde . Det ville jo være psykisk hårdt for hende, hvis hun skal til at døje med overvægt oveni alt det andet.
    Ikke sådan at forstå at hun ikke skal have medicinen, hvis hun har brug for den for at bekeæmpe Ocdén - for det skal hun selvfølgeligt hvis det er nødvendigt.

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Sv: bivirkninger ved medicin

det er korrekt at zoloft ofte anvendes, der er dog også andre som seroxat og cipramil. De tre nævnte præparater er typisk førstevalg.
    Bivirkninger er subjektive - og overvægt kan forekomme.
    Hvis I har mulighed for at komme i kontakt med psykiater, vil det være at foretrække.

Registreringsdato
    May 2007

Tak for dit svar.
    Vi er henvist til en børnepsykiater, som så muligvis henviser til børnepsyk det ved jeg ikke helt. Men der er jo ventetider.....
    Indtil da har jeg bare valgt at gå ved psykologen, da jeg syntes min datter får det værre og værre og ikke skal vente mange måneder på det offentlige.
    Jeg vil høre egen læge fredag hvad han mener med henblik på medicin og er det nødvendigt må vi jo tage de bivirkninger det medfører. Var batre interesseret i hvad det havde betydet for andre, især teenagere at tage pillerne.

Registreringsdato
    May 2007

Vi har i dag fået Zoloft -kopi på 50 mg dagligt. Det er psykologen der menr min datter kunne få det lidt bedre af det og dermed flere ressourcer til dagligdagen og behandlingen. .
    Jeg hører stadig gerne om andres erfaringer.

Registreringsdato
    Nov 2007

Lige en kommentar til medicin. Har ingen erfaringer med medicin til børn/unge mennesker, da min søn klarede sig igennem udelukkende på den kognitive terapi. På et tidspunkt mente den behandlende psykolog på Børnepsyk., at han skulle have medicin, hvilket han kategorisk nægtede og det er jo hans krop så.. Men hun sagde, at de altid startede ud med Zoloft, da det er den eneste medicin, der er ordentligt gennemprøvet på børn/unge mennesker. Så det lyder som om, I har fået den helt rigtige medicin. Mht bivirkninger, så er de jo totalt individuelle og alle bivirkningerne er jo remset op på indlægssedlen i medicinpakken, men det er jo en hel roman og heldigvis får man jo ikke alle de bivirkninger. Så det er jo næsten kun tiden, der kan vise det, da vi mennesker reagerer meget forskelligt - også selv om der er tale om den samme medicin. Men medicinen kan i hvert fald lige give et løft, så man bedre kan få ressourcer til sin behandling. Håber, du kan bruge det til noget..

Registreringsdato
    Jan 2007

Hej sbt

50 mg dagligt er en del at starte på når hun ikke er ældre. Jeg er 23 og statede på 25 mg som så blev sat op til 50 efter 2 uger. Man skal have tid til at vænne sig til det fremmede stof og jeg var bl.a. søvnløs de første 5 nætter og var ret svimmel, men ikke noget man ikke kan komme igennem hvis man er opsat på det. Der er også det ved det at SSRI medicin virker sådan at det stater med det samme med at aktivere hjernen - dvs. at man bliver mere aktiv og bedre kan handle. MEN selve reguleringen af adfærden, humøret osv kicker først ind efter 2-4 uger. Dette medfører at OCD-adfærden faktisk kan forværrres den første uge eller 2, hvilket skete for mig, men ikke i så tor målestok eftersom jeg startede på en lavdosis.
    Jerg tager Sertralin som er det samme som din datter får (kopi af Zoloft). Før det prøvede jeg Cipramil, men blev meget dårlig og små-paranoid efter kun få dages medicinering, men alle bivirkninger er selvfølgelig individuelle så andre har haft det udmærket på den medicin.
    Det er mere fordi ma faktisk anbefaler at børn starter på 25 mg den første uge eller 2. Pillen skulle meget gerne have en delekærv og den kan nemt brækkes over.
    Min nuværende dsis er 75 mg og det har hjulpet mig helt utroligt. Man slipper ikke af med OCD'en, men den forandre sig til noget man kan styre og leve med og så forebygger det den der kæmpe angst-følelse man ofte har i forbindelse med OCD'en.

Held og lykke med det hele! Håber din datter får glæde af medicin-terapi kombinationen for det har jeg i hvert fald.

Mange venlige tanker fra

Nanna

Registreringsdato
    Sep 2007

pas på med medicin og slå fast over for lægen at det ikke må være medicin man tager på af, det har jeg lært af bitter erfaring, har slev taget 40 kg på pga medicin

Registreringsdato
    May 2007

Min datter har nu fået zoloft (kopi) i 8 uger og har ikke taget på, så det sker ikke for alle.
    Jeg ved godt hun stadig kan nå det, men det håber vi ikke.
    Medmindre man er meget overvægtig vil jeg af to onder vælge et par kilo for meget frem for svær ocd !

Registreringsdato
    Oct 2007

Jeg tog heller ikke på, da jeg tog zololoft. men ved der er mogle typer hvor det forekommer. selv får jeg paroxetin, er lige gået op på 60 mg for nylig. Her har jeg oplevet at jeg ikke skal lave ret meget før jeg sveder. men det har jeg lært at leve med selvom træls nogle gange

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Ja jeg kender alt for godt det med at begynde at svede, da jeg spiste medicin svedte jeg helt vildt, det mest irriterende var at jeg svedte i ansigtet. Jeg svedte mere end min svigermor som er i overgangsalderen.

Lignende emner

1. Medicin og bivirkninger
    By angel in forum Behandling af OCD
    Svar: 11
    Nyeste indlæg: 24. November 2009, 17:19
  2. Bivirkninger efter udtrapning af antidepressiv medicin
    By Lisbeth in forum Behandling af OCD
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 28. January 2009, 17:29
  3. sertralin - bivirkninger
    By sbt in forum Netværksforum for voksne med OCD
    Svar: 1