Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Min datters problem

Registreringsdato
    Jan 2008

Standard Min datters problem

Hej

Jeg håber I kan og vil hjælpe os ! Min datter på 7 år har det sidste stykke tid haft problemer med meget tørre hænder, vi har egentlig altid troet at det var den kølige vind der var skyld i det.
    Lige indtil vi for ca. 10 dage siden opdagede at hun var på toilettet flere gange efter hun var gået i seng, faktisk var det mange gange og på meget kort tid, der var noget galt !

Hun har altid været ked af at skulle i seng, men nu er hun næsten hysterisk når hun er blevet puttet, og det er ikke blevet bedre når man har hævet stemmen lidt når hun for 5. gang er blevet sendt i seng ...... men det har selvfølgelig en årsag.

Her til aften fortalte hun at der var en pigestemme der altid sagde til hende, at hun skulle vaske hænder for ellers ville der komme et spøgelse om natten. Og stemmen blev ved med at sige det til hende indtil hun blev så dødtræt at hun faldt i søvn.
    Hun sagde også at stemmen kom når hun kedede sig.

Mit bedste bud, er at hun vasker hænder ca. 70-80 gange om dagen.

Håber at der er nogen der kan komme med nogle gode råd.

Mvh.
    Nordjyden

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Min datters problem

Hej med dig.

En "normal" person vasker hænder ca. 8-10 gange om dagen, så din datter overvasker meget.
    Jeg er ikke læge eller psykolog, men jeg vil råde dig til at gå til jeres læge og få en henvisning til en psykolog, der kan diagnosticere eventuelt OCD.
    Og det lyder som OCD, både vaske-ritualet, og at hun hører en stemme, der fortæller hende, hvad hun skal gøre.
    Hvis dette er det eneste OCD-ritual hun har, så er det med at få behandlet det nu, inden der kommer flere ritualer til.

Jeg ønsker dig og din datter alt det bedste.

Med venlig hilsen Sofie.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Hej.

Jeg er helt enig med Sofie. Få din datter i behandling/til undersøgelse så hurtigt som muligt.
    Held og lykke med det.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Sep 2007

jeg har selv haft disse vaske tvnagshandlinger og det bedste jeg kan råde dig til er at opsøge en læge. Det kommer tit når man er ude for en drastisk ændring i ens liv, men ved mig gik det helt væk af sig selv. med hensyn til de tørre hænder bed din læge om at få en creme der hedder locobase, den brugte jeg da jeg "overvaskede"

håber du kan bruge mit råd

Registreringsdato
    May 2007

Jeg er enig i ovenstående svar og håber du allerede har kontaktet en læge. Jeg er mor til en pige på 14, som de sidste måneder har været meget syg af hendes Ocd.
    Det startede meget lig din datters, nemlig med røde, tørre hænder. Det var vinter og jeg troede det var kulden og forsøgte med alverdens cremer nogle måneder - indtil jeg fandt ud af hvad der var galt.
    Man er så bange for at gøre et problem ud af noget der måske ikke er det - men netop her er det også meget vigtigt at komme i gang med en form for hjælp tidligt i forløbet.
    Jeg bor også i Nordjylland, Aalborg og du er velkommen til at kontakte mig, hvis jeg på nogen måde kan hjælpe dig.
    Vh susanne

Registreringsdato
    Apr 2008

Mit bedste råd er flg.:

OCD er en måde at bekæmpe angst på. En del af din datters hjerne "tror" virkeligt, at det hjælper på angsten at vaske hænder.

Du kan tale til hendes FORNUFT og dermed også lære hende at bryde et dårligt tankemønster.
    Du kan overbevise hende om, at hun ikke har noget at frygte, hvis du bare ved, hvad hun frygter. (I den alder kan det fx. være noget med frygt for ikke at være elsket af sin familie) Ros og kærlighed er en god "doktor"!!

Det sidste, jeg vil råde dig til, er at sørge for, at hun får brugt sin fysik gn. masser af motion i frisk luft.
    Angst bliver forstærket, hvis ubevidste tanker giver musklerne "ordre" til at trække sig sammen. Dermed får hjernen ikke ILT nok, så der er en fysiologisk forklaring. Der er ingen mystik. Menneskekroppen fungerer efter helt fysiske love - Heldigvis ;-)

Hvis du synes, at min forklaring er uklar, må du endelig sige til.

Mvh. Marianne.

Lignende emner

1. Ny her med et ret stort problem
    By Malthe in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 14. April 2008, 20:34

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •