Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: unge fra Århus

Registreringsdato
    Mar 2008
    Lokation
    Århus
    Alder
    29

Standard unge fra Århus

Hejsa.. Jeg er ny herinde. Jeg kunne også godt bruge at snakke med nogle mennesker som ved hvad det vil sige at leve med tvangstanker. Jeg er en fyr på 26 fra Århus som har et nogenlunde begrænset netværk pga min psykiske lidelse. Er der nogle unge fra Århus herinde?

Registreringsdato
    Jan 2009

Standard Sv: unge fra Århus

heej...
    jeg er også fra aarhus af, er en pige på 19 der ved nøjagtigt hvordan der er at rende rundt med tanker, som andre ikke kan sætte sig ind i, og kender alt for godt følelsen af, at man føler sig skør, og bange for at midste "jordforbindelsen". til tider..=),..

Registreringsdato
    Apr 2010

hejsa..

Nu er det et lidt gammel indlæg, men prøver alligevel.

Jeg er en 28 årig mand fra Århus.Jeg kunne godt tænke mig at møde andre unge mennesker med OCD. Til daglig går jeg på OCD klinikken i Riiskov.

Efter et års ventetid var der kun 3 dage til at jeg skulle starte i gruppebehandling.Jeg var til den sidste forsamtale om Fredagen. Den sidste forsamtale var sammen med lederen af klinikken. Hun mente at jeg var skizofren og at jeg skulle over på den anden side af vejen for at blive undersøgt. Da jeg så kommer derover siger de til mig at jeg ikke var skizofren. Jeg vender så tilbage til OCD klinikken og de fortæller mig så at den plads i gruppen nu er givet til en anden og at nu kan de kun tilbyde mig individuel terapi. Jeg var simpelhen så slået ud fordi jeg havde set frem til i et helt år at skulle starte i gruppen.Jeg ville gerne i gruppe fordi jeg så kunne se med mine egne øjne at der også var andre unge i min situation og så man ikke skulle føle sig så fremmed og kunne høre om andres problemer.

I fredags da jeg sidder i venteværelset kommer de mennesker som er i den gruppe jeg skulle have været med i og de snakker lystigt sammen om de har haft en god påske.. Jeg følte mig simpelhen så udenfor og så alene.Jeg havde allermest lyst til at tage hjem igen.Jeg er så pisse skuffet over det latterlige system der.

Nå, håber at høre fra nogle.

Hilsen Mick

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Hej Mick.

Jeg synes, det er ALT for dårligt, at de ikke kunne udvide gruppen med en enkel person, så du kunne få din plads tilbage. Det er under al kritik. Det kan være svært at have overskud til, når man har OCD, men har du forsøgt at presse på for at få dem til at tage dig ind i gruppen alligevel?
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej Mick.

Jeg er helt enig med Lisbeth - Det er simpelthen for dårligt!

Nu ved jeg godt, at der er forskel på OCD-klinikken og mit foreslag, men har du været til de månedlige møder i Århus? Jeg bor selv i Århus og har benyttet mig af det tilbud. Det er rart at komme et sted, hvor man ikke er alene, og hvor man møder forståelse.

Se evt.: http://ocd-foreningen.dk/regioner/midtjylland.html

Hilsen Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Feb 2008

Hej Mick..
    Jeg vil nu ikke anbefale dig at gå ind i gruppen, nu hvor de er begyndt.. Men grupperne starter da op hvert halve år, -har du hørt derude og det er muligt du kan komme i den næste gruppe, der starter??
    Jeg har selv været i gruppebehandling i Risskov, -og det er bestemt noget jeg vil anbefale.. Netop fordi man får muligheden for at snakke med andre, der er i samme båd.. Det gjorde den helt store forskel for mig og min OCD!

Håber det bedste for dig,
    Sanne

Registreringsdato
    Apr 2010

jeg er 25 år og er helt flad af min sygdom. orker ik rigtig at skrive noget. Systemet kan kun give mig piller der ik virker godt overhovedet - men har ubehagelige bivirkninger... og en lokal-psykiatri der ka hjælpe i snegle tempo med måneders venten på et enkelt skridt i systemet.
    Jeg bor derhjemme i min seng lol.
    Fuck det her land. Jeg er alvorligt syg og landet er fucking ligegladt. Det sygt i hovedet..............
    Sidst redigeret af Clarity : 26. April 2010 kl. 17:45

Lignende emner

1. Psykolog i Århus???
    By MLJ in forum Behandling af OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 5. December 2009, 22:21
  2. Behandling af OCD i Århus
    By Sanne83 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 9. January 2009, 19:14
  3. Unge i Aalborg
    By mic in forum Netværksforum for voksne med OCD