Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: OCD i TV-talkshowet "QTV" med Pernille Aalund den 29. april -08 kl. 22.00 på Kanal 4

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Standard OCD i TV-talkshowet "QTV" med Pernille Aalund den 29. april -08 kl. 22.00 på Kanal 4

En del af TV-talkshowet "QTV" med Pernille Aalund på Kanal 4 handler den 29. april om OCD. Det bliver sendt klokken 22.00. Desuden bliver programmet genudsendt den efterfølgende søndag klokken 23.00.

Programmet hedder denne aften "Tanker der dræber".
    I programomtalen står følgende:
    "Tvangstanker, fobier og overtro.
    Hvor meget styrer dine tanker din hverdag?
    Tjekker du altid to, måske tre gange om du nu også har låst hoveddøren? Eller vasker du hænder 13 gange efter hinanden og tænker du over måden, du gør det på? Så lider du måske af tvangstanker. 80% af alle danskere lader sig nemlig styre af nogle ritualer, vaner og tvangstanker. Men i enkelte tilfælde kan det blive så grelt, at det kan være livsfarligt for både personen selv og omgivelserne. I QTV får vi besøg af bl.a. 24 årige Lisbeth, der lider af tvangstanker og tvangshandlinger. Hun vasker hænder hele tiden og skal altid trykke på sæbepumpen 5 gange. Lisbeth er bange for bakterier, som hun kan dø af. Derfor spiser hun heller aldrig kylling pga. salmonella og hun laver næsten aldrig mad pga. bakterier, men køber færdigretter. Lisbeth har aldrig været i byen med veninderne pga. de mange bakterier – hun holder sig helst hjemme. Mød også Kirsten, der må gemme køkkenknivene væk hver aften, da hun er bange for at komme til at stikke sin mand ihjel i løbet af natten med en af knivene. Og som leder med et utal af tvangsritualer dagligt. Og Sabine, der stod ansigt til ansigt med et geværløb, da hendes mand pludselig fik en psykose og ville slå hende og deres børn ihjel. 23 årige Lene er førtidspensionist pga. af sin sygdom som paranoid-skizofren. Hun hører dagligt en stemme, der beordrer hende til at gøre forskellige ting. Flere gange har stemmen befalet Lene, at hun skulle tage sit eget liv – og også hendes kærestes."

Programomtalen kan også læses her under den 29/4: http://www.kanal4.dk/qtv/programinfo.php
    Sidst redigeret af Lisbeth : 27. April 2008 kl. 22:24
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2008

Standard Sv: OCD i TV-talkshowet "QTV" med Pernille Aalund den 29. april -08 kl. 22.00 på Kana

Ih, GLÆDER miig så meget til at se det

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Standard Sv: OCD i TV-talkshowet "QTV" med Pernille Aalund den 29. april -08 kl. 22.00 på Kana

Nu kan programmet QTV "Tanker der dræber" ses på internettet, hvis man betaler 19 kr. Ved at betale dette beløb, kan man benytte sig af nutv i 5 dage.

Det direkte link er: http://kanal4.xstream.dk/mediamaker_...h=2&ploffset=0
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Kære Lisbeth.

Jeg så genudsendelsen på tv, og jeg synes blot du skal vide, at jeg har en kanon stor respekt for dig, fordi du tør stå frem i medierne og fortælle så åbenhjertigt om dig selv og din OCD.
    Det var desuden også en artikel om dig i Woman (tror jeg), der gjorde mig klar over, at jeg har OCD.
    Så hatten af for dig; jeg ville ønske jeg havde dit mod.

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Kære Sofie.

Mange tak skal du have. Dine ord varmer.

Det har taget mig mange år at opnå dette mod, men jeg er glad for, at jeg en dag tog valget om at stå frem. Det har været en hjælp for mange OCD ramte samt deres pårørende, og det har også været en hjælp for mig. Det har gjort det lettere for mig at få folk til at forstå...

Alligevel er jeg nervøs for mine omgivelsers reaktioner hver gang, jeg medvirker i noget!

Det er sandt, at der har været en artikel med mig i Woman. Det er for snart 2 år siden.

Held og lykke til dig.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2008

Heeej

Du ved jo hvad jeg synes om udsendelsen og ikke mindst dig <3

Meeen LISBETH, du har aldrig fortalt der var en artikel om dig i mit ynglingsblad

Altsååå ! Hvad nummer var det ??

Kram

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Hej med dig.

Det er faktisk ved at være et par år siden, så det er derfor, jeg ikke har fortalt det.
    Jeg var med i Woman nr. 78, som blev udgivet den 8. juni 2006.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Ferie "dæmon"
    By CharlotteIpsen in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 17. July 2010, 12:33
  2. Forældre til "små" børn med OCD søges.
    By 170400 in forum At leve med OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 1. March 2010, 22:12
  3. OCD "aftalende tvangstanke"
    By Hansi in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 9. December 2009, 20:37
  4. andre med "alle slags angst?"
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 25. February 2006, 22:56
  5. Rundfunk TV2, kl. 17.00, fredag 8. april 2005