Hej med jer.
Jeg har ocd og har haft det siden jeg var 15 år. (jeg er i dag 24) Som "sidegevinst" har jeg også lidt meget af depressioner, lavt selvværd, socialfobi og alkoholmisbrug. Og som om det ikke var nok, har jeg gået med fornemmelsen af at der var noget mere galt...
Jeg er meget optaget af mit udseende, specielt min hud og mine tænder. Mht. min hud, så kan jeg bruge flere timer på at undersøge den for fejl, og finder jeg den mindste urenhed eller uregelmæssighed, skal den bare dø! Det resulterer så i at jeg piller mig i huden, ja jeg piller mig så meget at jeg det meste af tiden render rundt med store åbne sår i ansigtet. Jeg ender med at blive meget grimmere end jeg var til at starte med. Jeg tænker ikke over konsekvenserne inden jeg går i gang. Det er først bagefter at jeg bliver ulykkelig over hvad jeg har gjort, og derefter isolerer mig fra omverden da jeg ikke vil vise mig sådan.
Mine tænder kan jeg på samme måde studere. Folk synes jeg har meget flotte tænder, men jeg er selv dybt utilfreds og fokuserer konstant på det mikroskopiske hak der er i den ene. Føler at det hak gør hele foreskellen, at det hak gør mine tænder grimme!
Lider jeg også af BDD, eller er det "blot" et selvskadende ocd-ritual når jeg gentagne gange kradser mig i huden? Og er BDD en diagnose på samme måde som OCD, eller dækker det over det samme? Nogle siger også at jeg lider af skin picking, men så vidt jeg ved er der da ikke en diagnose der hedder skin picking eller?
Ved godt at folk i forummet her ikke er uddannet og kan svare 100 % korrekt på den slags. Kunne bare godt tænke mig at høre jeres tanker/meninger, da der er et stykke tid til næste samtale med min psykolog, og jeg bliver så fortvivlet når jeg ikke kan finde hoved og hale i det hele..
K.h Linda.

Besvar med citat

Mit startede måske omkring noget sygdom i nær familie. Men som du også siger, man aner jo ikke hvorfor, bare at man er begyndt på det og ikke kan holde op. Og ja, man føler sig mindre værd. Og det er sikkert også med til at holde gang i den dårlige cirkel.
(hehe de er lidt søde alle de der dumme hoveder