Hej. min form for OCD er lidt anderledes end hvad jeg har læst i de andre indlæg. mine tvangstanker omhandler ikke ting jeg skal gøre, men er nærmere tanker omkring mig selv og hvordan jeg er i forhold til andre. tvangtankerne kommer tit frem i situationer hvor jeg føler mig presset eller kommer ud i en ukendt situation hvor jeg ikke har nogen plan. i disse situationer kommer jeg til at tænke på alt hvad jeg gør og om det er unormalt i forhold til "normale" mennesker. det er umuligt at lade være med at tænke tankerne, selvom jeg ved at de er ligegyldige, da det ikke gør nogen forskel om jeg tænker over hvad jeg allerede har gjort, men jeg kan stadig ikke lade være med at tænke på dem. jeg oplever tit at tankerne dukker op fordi jeg er usikker på mig selv og er bange for at blive gjort til grin ved de ting jeg har gjort og ende med at blive helt efterladt. jeg har prøvet mange forskellige metoder for at lære at slappe af og ikke tænke så meget på andre og bare være sikker på mig selv, men jeg ender altid med at få de skide tvangstanker. jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre længere så tænkte på om der er andre med de samme symptomer som måske har en idé om hvad jeg kan gøre....foreksempel om det ville hjælpe at tage "lykkepiller" eller om der er nogen møder eller noget hvor jeg kan finde nogle at snakke med om sygdommen.

Besvar med citat