Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: ocd

Registreringsdato
    Aug 2008

Standard ocd

Hej
    Jeg er mor til en pige på snart 18 år, da lige har fået diagnosen OCD.
    Har vist, der har været noget i mange år, men først fået diagnosen nu, jeg føler mig magtsløs og vil gerne hjæpe og støtte hende.
    Hun var lige startet på en udd. som sikkerhedsvagt, men er bange for, at hun ikke kan gennemføre det. Hun får medicin og skal til samtale hos psykiater, men der er lang ventid.

Hun er flyttet hjemmefra og så kan jeg ikke følge hende på samme måde, som da hun boede hjemme.(sammen med sin kæreste)
    Hun skulle havde haft SU, men hvis hun dropper ud af sin udd. står hun uden indtægt, hvad gør man i sådan en situation?

Hvis hun skal på kontanthjælp, blir hun sendt ud i aktivering eller job og det kan hun ikke klare på nuværende tidspunkt.
    Hvem kan man henvende sig til ?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Standard Sv: ocd

Hej Merete.

Som OCD ramt bliver man ikke nødvendigvis sendt i aktivering, da man jo er syg. Kommunen kan godt vurdere, at din datter har det så dårligt, at hun ikke er i stand til at foretage sig noget. Aktivering kan også være et ophold på noget lignende en daghøjskole. Det er dog slet ikke sikkert, de vil sende hende ud, hvis det er. I må blot forklare dem, at hun har det for dårligt. Hendes psykiater vil også kunne hjælpe Jer der.

I kan evt. kontakte DUKH www.dukh.dk , som giver rådgivning i sociale sager.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Ida '96 Guest

Hej,

For os, altså min familie og jeg, har det været lettere at have med at gøre, at jeg har OCD, efter, at jeg fik stillet diagnosen.
    Jeg har personligt fået bedre forståelse for, hvordan det er at leve med OCD.
    Jeg ønsker det samme for jer.
    Som OCD-ramt kan det for nogle godt være svært at håndtere hvad man kan, og ikke kan, men så længe man lever skal der nok være en løsning
    Kh

Ida

Registreringsdato
    Aug 2008

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Hej Merete.

Som OCD ramt bliver man ikke nødvendigvis sendt i aktivering, da man jo er syg. Kommunen kan godt vurdere, at din datter har det så dårligt, at hun ikke er i stand til at foretage sig noget. Aktivering kan også være et ophold på noget lignende en daghøjskole. Det er dog slet ikke sikkert, de vil sende hende ud, hvis det er. I må blot forklare dem, at hun har det for dårligt. Hendes psykiater vil også kunne hjælpe Jer der.

I kan evt. kontakte DUKH www.dukh.dk , som giver rådgivning i sociale sager.
    Hej LIsbeth
    Tak for dit svar og henvisning til dukh.
    Det står sådan til. at min datter er droppet ud af sin udd. og er kommet på kontanthjælp. Hendes sagsbehandler har fået at vide hun lider af OCD. Hun er blevet sendt i aktivering i 15 timer om ugen og det kan hun ikke klare.

Hun skal til møde med en sagsbehandler indenfor job/aktivering. Er usiker på om de vil skære i hendes kontanthjælp hvis hun ikke passer sin aktivering. Hun har fået nyt medicin, men der går lang tid før den har den ønskede virkning.
    Jeg ved ikke om det er bedst, at hun bliver sygemeldt? Der er 1 års ventetid på phykiater.

Hilsen Merete

Registreringsdato
    Aug 2008

Smile Sv: ocd

Citer Oprindeligt indsendt af Ida '96 Se indlæg
    Hej,

For os, altså min familie og jeg, har det været lettere at have med at gøre, at jeg har OCD, efter, at jeg fik stillet diagnosen.
    Jeg har personligt fået bedre forståelse for, hvordan det er at leve med OCD.
    Jeg ønsker det samme for jer.
    Som OCD-ramt kan det for nogle godt være svært at håndtere hvad man kan, og ikke kan, men så længe man lever skal der nok være en løsning
    Kh

Ida
    Hej Ida
    Tak for dit svar, det varmer. Ja det er svært både for min datter, der har OCD og for mig, som hendes mor. Jeg støtter hende alt, det jeg kan. Det der gør det svært er, at der er lang tids ventetid på at komme til phykiater og hun har svært ved, at passe sin aktivering. Jeg er til tider bange for at gøre noget forkert fordi hun har det så svært.

Kh
    Merete

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Hej Merete.

Det lyder som noget rigtig træls noget.
    I de år, hvor jeg var på kontanthjælp, blev den aldrig nedsat. Måske skyldes det, at det var før den tid, hvor der fandtes nedsat kontanthjælpsregler, eller at jeg var i behandling.
    Jeg er 25 år nu.

Jeg føler mig ikke erfaren på dette område, så jeg ved ikke, hvad jeg skal råde Jer til. Det bedste, jeg tror, I kan gøre, er, at din datter melder sig syg de dage, hvor hun har det for dårligt. Jeg ved ikke, om jeg været sygemeldt, fda jeg fik kontanthjælp. Jeg fik kontanthjælp, inden jeg havde sat mine ben på arbejdsmarkedet.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •