Jeg har en søn på 14 år, der har OCD, hvilket vi fandt ud af for 2 år siden.
I 2007 var han her hjemme i 11mdr uden skolegang, men med lidt hjemmeuv.
Han startede så i skole i nov.2007 og hele 1.halvår af 2008 med gradvis optrapning af lektier mm, men efter sommerferien 2008 begyndte det at gå tilbage igen og inden efterårsferien måtte vi kaste håndklædet i ringen og holde ham herhjemme igen, da det blev for negativt at gå i skole. Han er absolut en intelligent dreng, men taler grimt når der bliver stillet krav til ham.
Ja, det er en meget lang historie som jeg har prøvet at gøre skitsere meget kort. Mit spørgsmål til jer er, om der dog ikke er nogen der har erfaringer med nogen former for skole hvor der er plads til en dreng som vores? Han har den grad brug for faglige udfordringer da han som sagt er ret intelligent, men samtidig har brug for lidt støttet til "når han går i stå".
Han er meget lukket omkring sin OCD og vil ikke tale om det. Er meget træt af psykolog-pis og har er stort behov for at blive normaliseret. Lige nu har han mistet troen på at der er et sted for ham. Vi synes at han skal have en chance for at komme et sted hen hvor man kan rumme ham og give ham et skub i den rigtige retning, uden at det emmer af behandlingshjem.

Besvar med citat