Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Skoletilbud til OCD-ramte?

Registreringsdato
    Apr 2007

Standard Skoletilbud til OCD-ramte?

Jeg har en søn på 14 år, der har OCD, hvilket vi fandt ud af for 2 år siden.
    I 2007 var han her hjemme i 11mdr uden skolegang, men med lidt hjemmeuv.
    Han startede så i skole i nov.2007 og hele 1.halvår af 2008 med gradvis optrapning af lektier mm, men efter sommerferien 2008 begyndte det at gå tilbage igen og inden efterårsferien måtte vi kaste håndklædet i ringen og holde ham herhjemme igen, da det blev for negativt at gå i skole. Han er absolut en intelligent dreng, men taler grimt når der bliver stillet krav til ham.
    Ja, det er en meget lang historie som jeg har prøvet at gøre skitsere meget kort. Mit spørgsmål til jer er, om der dog ikke er nogen der har erfaringer med nogen former for skole hvor der er plads til en dreng som vores? Han har den grad brug for faglige udfordringer da han som sagt er ret intelligent, men samtidig har brug for lidt støttet til "når han går i stå".
    Han er meget lukket omkring sin OCD og vil ikke tale om det. Er meget træt af psykolog-pis og har er stort behov for at blive normaliseret. Lige nu har han mistet troen på at der er et sted for ham. Vi synes at han skal have en chance for at komme et sted hen hvor man kan rumme ham og give ham et skub i den rigtige retning, uden at det emmer af behandlingshjem.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Standard Sv: Skoletilbud til OCD-ramte?

Hej

Jeg kender desværre ikke til nogle skoletilbud for OCD ramte. Han har jo så langt fra behov for at komme på en skole med eksempelvis autister.

På psykiatriske hospitaler er der jo som regel en skole, men jeg ved ikke, hvor let det er at komme til der som ambulant patient, og det vil nok heller ikke få din søn til at føle sig særlig normal! Fordelen sådan et sted er ellers, at der er få elever og ofte flere undervisere til stede. Dermed har de mulighed for at give din søn et skub.

Har du prøvet at henvende dig til Jeres sagsbehandler?
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Ja, vores sagsbehandler i gang, men hurtigt går det jo ikke og nu har han som sagt været hjemme / ude af skole siden efterårsferien, hvilket jo ikke er særligt fremmende for en ikke-sygeliggørelse = Tankerne har frit spil.
    Vi vil meget gerne arbejde selv for at finde et tilbud til ham, men synes at det mangler. Enten er der efterskoler, hvor man skal være rimelig selvkørende ellers er det deciderede behandlignshjem. Der må da for pokker være andre der har et behov som vores dreng.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Når jeg har hørt OCD ramtes skoletilbud omtalt, så har jeg desværre altid hørt, at de har fået hjemmeundervisning.
    Jeg vil heller ikke anbefale behandlingshjem, da jeg selv har været sådan et sted, fra jeg var 18-20 år. Det var ikke vellykket.

I stedet skal I nok forsøge at få ham overtalt til at give behandlingen en chance. Det vil på sigt kunne få ham til at føle sig normal, når han finder ud af, at han kan afhjælpe sin OCD.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Mar 2007

Jeg ved at i nogle STU-tilbud (særligt tilrettelagt uddannelsestilbud) til eksempelvis autister - der er der også personer med OCD. Prøv at kontakte kommunen som må have en sagsbehandler der kan visitere jeres barn til en STU-uddannelse.

Lignende emner

1. OCD ramte til interview.
    By Anna Sofie in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 20. February 2009, 18:44
  2. Hjælp OCD-ramte til behandling!
    By Lisbeth in forum OCD i medierne
    Svar: 11
    Nyeste indlæg: 16. November 2008, 21:38
  3. ocd-ramte familier i struer og omegn
    By mamma in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Nyeste indlæg: 16. May 2007, 19:36
  4. Gruppe for ægtefæller/kærester til OCD-ramte (Sjælland)
    By Lars in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Nyeste indlæg: 27. September 2005, 09:56

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •