Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Nogen at snakke med

Registreringsdato
    Feb 2009

Standard Nogen at snakke med

Hej.
    Jeg er en pige (på 28) som godt kunne tænke mig at skrive sammen, og meget gerne snakke, med andre unge mellem 22-32 (ca.), der ligesom jeg har OCD (og angst), da jeg ikke har ret mange at snakke med. Det ikke nødvendigvis at snakke om angst, men også bare ganske almindelige hverdagsting, for sådan at få nogle andre input og ikke fokusere på angst og ubehag hele tiden (selvom det kan være svært). Selvfølgelig vil det da ikke kunne undgås at det også bliver snak om OCD og angst, da det fylder så meget i hverdagen, og da man /jeg også nogen gange har brug at snakke om det, og så er det jo rart at snakke med en der forstår hvordan det er. Og måske kan det gøre det lidt mindre ubehageligt, når man snakker med nogen, der har det på samme måde som en selv.
    Det ville også være rart, med en man kan ringe til, når det hele bare brander på, og man føler sig helt alene og rigtig bange. Hvilket selvfølgelig mest sker i weekenden, hvor der ikke er nogen man kan ringe til (behandler f.eks.). Men det er ikke et krav for at skrive til mig, at man har overskud til dette. Ved faktisk ikke engang om jeg selv har lige nu, men jeg vil selvfølgelig gøre mit bedste, hvis det er det der er behov for.
    Er du ældre end skrevet ovenfor, men helst kvinde, og har et overskud til, at jeg må ringe til dig når jeg har brug for noget støtte/trøst/få at vide ”det skal nok gå alt sammen”, så er du også meget velkommen til at skrive.
    Det blev lige en lang smøre… Men håber meget på at høre fra nogen.

Registreringsdato
    Apr 2009
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    38

Standard Sv: Nogen at snakke med

Hej Kaka

At føle sig alene , uden nogen at dele tanker og følelser med, på de tider hvor alt er lukket ned, kender jeg alt til.
    Oplevede det ofte da min OCD var i fuld flor.

Jeg vil starte med at sige, at jeg er 36 år, altså lidt ældre end den aldersgruppe du efterlyste.
    Jeg vil også sige, at jeg ikke på nuværende tidspunkt kan tilbyde dig at ringe til mig.

Men jeg ved hvor alene du føler dig når det sker og måtte bare svare

Det hjalp mig utroligt meget at komme i lokalforeningen i en OCD gruppe og tale med ligesindede, som forstod hvad jeg gennemgik.

Har du forsøgt det?

stort knus

Knopsvanen

Registreringsdato
    Feb 2009

Hej Knopsvanen

Tak for dit svar, dejligt med noget respons...
    Kunne ikke rigtig finde ud af, om du ville skrive sammen ell. hvordan?

Mht. lokalafdelingen, har jeg da til tiden overvejet det, men synes alligevel ikke det er noget jeg har lyst til ell. mulighed for. Men tak for foreslaget.

Knus Kaka

Registreringsdato
    Aug 2008

Hey.

Ja, jeg er også lidt ældre (38) men meget ungdommelig, så skriv endelig.
    Jeg har svær OCD, depression og bipolar lidelse. Er sygemeldt pt.
    Er ikke så god til det med telefoner, for har jeg selv en l...dag kan jeg ikke rigtig give noget godt til andre, men mail er en fantastisk opfindelse, så skriv endelig.
    Adresse : hasagerfrandsen@hotmail.com
    Knus Malleh (som også godt selv kan bruge en skulder)

Registreringsdato
    Jun 2009
    Lokation
    Haslev, Midtsjælland.

Hej KaKa.

Jeg er 26år og har også fået konstateret OCD og depression for 4år siden.
    (Fed cocktail...Not...!!!)
    Nå, men jeg har fundet ud af at leve med min ven (OCD'en) og har overskud til at hjælpe andre i samme situation.
    Jeg har også meldt mig som frivillig i OCD foreningens arbejde. Så hvis du har lyst er du meget velkommen til at ringe til mig...(26257468)

Mange hilsner Louise, Haslev.

Registreringsdato
    Jun 2009
    Lokation
    sdr.jylland
    Alder
    34

Hej med dig Kaka.

Jeg blev lige nødt til at svare dig. Jeg er først selv blevet medlem herinde igår. Både for at finde andre at skrive med,men også for at kunne give støtte til dem der har brug for det.
    Jeg er en kvinde på 31år,har to dejlige piger,som er i pleje pga jeg ikke har overskud til at have dem boende hjemme lige pt.
    Jeg har haft ocd siden jeg var 9år,så kender en hel del til hvordan det er. Både det at føle sig alene men også den angst der er forbundet med det.
    Så skulle du have lyst til at skrive eller ringe er du meget velkommen. Vil ikke skrive mit nummer medmindre du lige skulle få brug for det?
    Synes det er rigtig flot du be'r om hjælp når det er svært.

Mange kærlige hilsner
    Chrisp

Lignende emner

1. Mangler nogen at snakke med...
    By Louise85 in forum Netværksforum for voksne med OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 14. April 2010, 18:25
  2. At Snakke Med Nogen
    By Thomaz in forum Netværksforum for voksne med OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 10. December 2009, 23:45

Regler for indlæg