Hej med jer
Jeg blev gift med min dejlige kone for ca. 2 år siden og har været kæreste med hende i ca. 9 år.
Hun har haft det svært ca. siden vi blev gift, hun er unaturligt bange for at dø og unaturligt bange for at miste mig.
Det har udmyntet sig i at hun er bange for Hiv/Aids, og hun søger alle mulige forklaringer på, hvordan jeg og dermed hende kan få Hiv/Aids.
Det betyder at hun er (absolut uden grund og det ved hun også inderst inde) overdrevet bange for at jeg skal være sammen med en hiv smittet bag hendes ryg.
Hun gennemsøger homebanking konti helt tilbage til 2001 for at finde uforklarlige taxi ture, diskoteks notaer som hun ikke har været bekendt med osv. osv. Hun sørger for at jeg altid har så lidt kontanter i min pung at jeg ikke kan gå til en prostitueret og blive smittet og tjekker minutiøst konti hver dag så jeg ikke kan hæve i en hæveautomat. Hun tror at ALLE sedler som har været i vaskemaskinen og er udtværet indeholder telefonnumre på elskere.
Alt sammen er ubegrundet, har ALDRIG været hende utro ikke engang haft tanken og hun finder naturligvis ikke noget. På det sidste er hun begyndt at ringe anonymt rundt til kolleger og folk der hedder det samme som mine ekskærester (2 styks) for hun er bange for at jeg skal møde dem. Hun har fundet billeder af mine ekskærester på nettet og synes at mange hun møder ligner dem. Hun bruger hele dagen på disse aktiviteter mens jeg er på arbejde.
Hun har gået til psykolog, hypnose og meget andet, alt har været forgæves. Men nu har hun endelig fået et møde i Risskov, de har konstateret OCD og hun er nu indkalt til et slags "formøde", der står i brevet at hun kan forvente op mod et år før hun kommer i behandling.
Nu (langt om længe) til mit spørgsmål. Jeg har selv en meget stærk psyke, og ved godt at de ting hun gør ikke er myntet på mig, og at hun inderst inde ikke mener det hun siger og gør. Den er dog ikke stærkere end at jeg har fået konstateret en mild form for mavesår og har fået piller mod dette... dette er en klar konsekvens af alle uberettigede/uretfærdige anklager jeg bliver bombarderet med uafbrudt. Jeg ved jo godt de er et resultat af OCD og ikke hendes rigtige tanker, men noget i mig bliver alligvel såret og ked af det.
Så spørgsmålet er, hvordan står jeg dette igennem i et helt år, hvor hun starter i behandling, og så tager det nok yderligere lang tid før der er bedring?
Jeg er helt indstillet på at vi nok skal komme igennem det, men jeg må også lytte til min krop som giver signal om at jeg ikke kan holde til det længere i form af mavesår. Jeg ved også at hun ikke nødvendigvis bliver helt rask, men der må kunne gøres noget så anklagerne direkte mod mig mindskes.
Hvad gør jeg for at stå det igennem? Jeg er ikke meget for diskussionsgrupper og den slags, dog åben for det, hvis det er sidste udvej.
Kan det passe at det skal tage SÅ lang tid at komme i behandling, når hun er helt invalideret af de specielle handlinger.
PS. For god ordens skyld skal nævnes at vi stadig har gode stunder sammen, men hverdagen er meget fyldt af det andet.
PPS. Jeg snakker ikke med nogle om det, kun hendes mor ved det og hun har fået forbud mod at tale med mig om det, og det vil være stærkt tillidsbrist hvis jeg gør det. Dette er første gang nogen hører om det.
Mvh. Den lidt fortvivlede men dog håbefulde

Besvar med citat