Hej. jeg er en pige på 31 år,jeg har haft ocd i 10 år. Min ocd omhandler at jeg gør ekstremt meget rent og vasker meget hænder. jeg stiller også ting i systemer. Er dernogle her der har det som mig ???
Hej. jeg er en pige på 31 år,jeg har haft ocd i 10 år. Min ocd omhandler at jeg gør ekstremt meget rent og vasker meget hænder. jeg stiller også ting i systemer. Er dernogle her der har det som mig ???
Hej Maria
Der er massere med OCD, der har de samme synptomer som dig.
Selv vaskede jeg meget hænder, af frygt for at nogen blev syge pga mig.
Jeg har gået i lokalhjælpsgruppe, hvor andre havde ligende symptomer.
Jeg håber, du finder dine svar på denne siden
Mange sommerhilsener
Knopsvanen
Sidst redigeret af knopsvanen : 2. May 2009 kl. 18:42
Hej Maria Jensen.
Jeg er en pige på 22 år, som selv har OCD. Det med ordenssans og renlighed kender jeg alt til. Har også haft OCD i 10 år nu og har enlig lært at leve med det, selv om det er meget svært nogen gange. Kan ikke forstå hvor jeg får det fra men har altid haft styr på mine ting.
Mon jeg nogen sinde får styr på min OCD? ik godt at vide.
Hilsen Michelle.
Hej med dig.
Jeg har det som dig. Er altid obs på snavs i samfundet omkring og gør meget for at undgå at blive beskidt. Ikke sådan med jord osv. men med bakterier fra andre mennesker.
Jeg er 40 og har også haft det i ca 20 år nu.
Det der er lidt anderledes ved mig er at jeg ikke ønsker at kommer af med det, hvilket mange ikke forstår. Men jeg føler at disse handlinger beskytter mig.
Glæder mig til at høre mere om hvordan du har det.
Hilsen Randi![]()
Venlig hilsen Ranner