Viser resultater 1 til 15 af 15

Emne: Snøft..

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Snøft..

Jeg har for en måneds tid siden skiftet medicin, fra 15 mg Cipralex til 50 mg Sertralin, efter samtale med en psykiater.
    Den nye medicin har en god virkning, og jeg taber mig, hvilket jo en kanon
    Men jeg får virkelig kvalme en times tid efter, at jeg har taget medicinen. Derfor tager jeg det lige inden sengetid.
    To aftener har jeg glemt at tage min pille, og dagen efter er jeg virkelig ked af det. Jeg synes, det hele er noget hø, og der skal ingenting til, før jeg græder. Jeg vil bare sove og gemme mig for alt og alle.
    Denne virkning oplevede jeg slet ikke, da jeg tog/glemte at tage Cipralex, og jeg synes, at det er en meget kraftig reaktion.
    Når jeg husker at tage mine piller, synes jeg, at livet er herligt, og jeg har mod på det hele. At dagen efter kan være så modbydelig, er underligt "bare" fordi jeg har glemt en enkelt pille.
    Er der nogen, der oplever det samme?
    Og er der nogen, der har erfaring med alkohol og Sertralin? Jeg har været i byen et par gange, og jeg bliver virkelig hurtigt fuld - mere end normalt og i forhold til, da jeg tog Cipralex.
    Så alt i alt går jeg lidt og overvejer, om jeg skal finde et helt andet præparat, men jeg vil gerne lige høre andres erfaringer inden.

//Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Mar 2009

Standard Sv: Snøft..

Jeg har ikke personlige erfaringer - men kender til folk, der tager Setrallin.
    Først angående kvalmen. Ofte er denne bivirkning ikke vedvarende.

Angående alkohol er det kraftigt frarådet at man drikker, og folk bliver faktisk ofte voldelige af (for meget) alkohol og Setrallin.

(Har du ikke hørt om personer/sider, der kategorisk advare mod antidepressiver blandt andet med henvisning til voldelig adfærd?
    Typisk er det blandingen med alkohol, der giver dette problem). Jeg vil kraftigt fraråde, at du direkte drikker sig fuld, når du er på SSRI.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Tak for dit svar

Jeg oplevede også kvalme, da jeg startede på Cipralex, men der var kvalmen konstant. Nu kommer den kun ca time efter, at jeg har taget medicin og varer et par timer, men jeg håber, at du har ret i, at det aftager..

Jeg har godt hørt, at man ikke må indtage alkohol sammen med SSRI, men jeg har alligevel gjort det, da jeg tog Cipralex - uden at blive voldelig eller opleve anden underlig adfærd.
    Jeg ved også godt, at jeg ikke burde drikke, meeen... Jeg er trods alt kun 25 år og elsker desuden øl
    Jeg er bare nysgerrig efter at høre, om andre oplever at blive rimelig fuld efter kun 4 øl..

Jeg hører gerne andres erfaringer

Registreringsdato
    Feb 2008

Hej Sofie..
    Jeg får også Sertralin i samme dosis som dig.. og for mit vedkommende har kvalmen aftaget!! Men har stadig den mundtørhed, som jeg noglegange synes kan virke som kvalme... Vand, vand og vand hjælper dog!!
    Vedr. at glemme og tage en pille, har jeg kun prøvet det en enkelt gang.. Men jeg var helt ved siden af mig selv i 2 dage (da jeg jo manglede en.. ) Det var en voldsom oplevelse, men det betød vel bare, at vi har brug for medicinene for at klare os..

Jeg drikker nu også alkohol selvom jeg tager dem, -har endda spurgt min læge til det.. Og hun sagde, at så længe jeg var bevidst om, at medicinen kunne have en indvirkning, så kunne jeg godt drikke! Har ikke på nogen måde oplevet at blive voldelig eller anden adfærd, -men synes jeg bliver lidt lettere fuld end før
    Dog tror jeg også, det kan have noget at gøre med, at når man ikke er helt på toppen (som man vel ikke er med OCD), ja så skal der ikke så meget til, før man er beruset..

Synes da bestemt ikke du skal skifte medicin endnu, hvis det er de eneste bivirkninger du har..

Bare min erfaring
    Held og lykke,
    Sanne

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej Sanne.

Tusind tak for dit svar - det var vist lige det, jeg havde brug for at høre
    Jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste, der drikker lidt i ny og næ på trods af OCD og medicin
    Jeg fortsætter med medicinen og håber, at kvalmen aftager..

//Sofie

Registreringsdato
    Feb 2008

Jamen, det var så lidt, Sofie.. Jeg håber, at kvalmen aftager for dig, -krydser fingre og håber det hjælper lidt
    Sanne

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Hej Sofie.

Da jeg fik SSRI præparater, drak jeg også. Min læge sagde til mig, at der ikke skete noget ved det. Jeg troede dengang, at jeg blev hurtigere fuld, end jeg ellers ville være blevet. I dag har jeg været medicinfri i næsten 4 år, og jeg bliver ofte fuld efter 4 eller 5 genstande. Om det stadig skyldes de mange år på høje doser medicin, ved jeg ikke, men jeg vil kalde det at blive hurtigt fuld, når det kun er efter 4 eller 5 genstande...
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Mar 2009

Jeg vil stadig godt fraråde folk at drikke alkohol eller drikke med måde (=undgå at blive direkte fuld).

F.eks

Henrik Linde:
    Det finder jeg jo først ud af efter at det i mine øjne virkelig er gået galt. Heldigvis har jeg da ikke slået nogen ihjel, men...

TV2 Øst: Tror du, du kunne have fundet på at gøre det?
    Ja, ingen tvivl om det. Ingen tvivl om det.
    Henrik Linde fortæller ...
    Aggressionerne tager til, og den 27. april går det galt. Henrik Linde vågner op i detentionen, og får at vide at han har overfaldet en kvinde, slået en politibetjent ned, og væltet borde, stole og udstillingsmontrer på gågaden.

(kilde : http://www.bedremedicin.dk/nyt_fra_b...n_047.html#464 )
    -------

Mit spørgsmål. Hvordan endte han lige i detentionen? Dog må han jo have set gennem fingre med advarslen blanding af alkohol og Setrallin.

Et andet eksempel - med Efexor:
    http://www.depnet.com.au/universe5/d...9/default.aspx

Læs nederste indlæg.

Det er ikke fordi, jeg vil være fremstå som smart eller knotten, men det er ikke uden risiko at drikke på den slags medicin.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Jeg synes, at man hver især skal spørge sin læge eller psykiater til råds. Det gjorde jeg.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Mar 2009

Jeg synes, at man hver især skal spørge sin læge eller psykiater til råds. Det gjorde jeg.

Hej Lisbeth

Det er jeg bestemt ikke uenig i, men jeg tvivler en gang imellem på 'normale' lægers 'ekstraordinære' viden (udover indlægssedlen) i disse sammenhænge - og så vil jeg da tilføje, at min psykiater fraråder alkohol når man er på enten Efexor eller Sertralin. (Mens (han mener) alkohols sagtens kan tages sammen med perikon. Perikon er et godt antidepressiv, men det er tvivlsomt effektivt det virker mod angst)

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Hej Dilbert.

Jeg svarer sådan, fordi jeg tror, det er lidt personlighedsafhængigt, om medicinen er "farlig" at drikke på. Det er blot min hypotese. Jeg ved ikke, om den er sand.
    Jeg kan blot sige, at jeg aldrig har haft unormal adfærd, når jeg drak på antidepressiv medicin, og jeg fik den højest anbefalede dosis til OCD patienter.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Mar 2009

Hej Lisbeth

Jeg tror bestemt, at du har ret, men hvis har forstået situationen rigtigt, er det sådan, at det har vist sig, at det er svært på forhånd, at identificere om man har dette problem (/denne bivirkning), når man blander medicinen med alkohol.

Derudover opleves denne fjendtlighed ikke nødvendigvis første gang man drikker alkohol (eller de første 25 gange for den sags skyld).

Det, som jeg påpeger er blot, at denne medicin blandet med alkohol har medført grov vold - og i nogle tilfælde mord. Det er flere gange sket, at mennesker har fået ødelagt deres eget liv (og i nogle tilfælde andres) af denne blanding.

Det er derfor, jeg anbefaler man drikker med måde med den slags medicin.
    (Det er altså ikke for at være ond mod OCD-ramte (som mig selv) eller fordi jeg ønsker, at begrænse nogens livskvalitet)

Slutteligt er det jo kun en anbefaling, som man enten kan ignorere eller tage til sig.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    28

Jeg mener nu også, at man skal drikke med måde, men det er en holdning jeg har, om man så er på medicin eller ej.
    Jeg forstod det som om, at du mente, man skulle være helt og aldeles afholdsmand, når man er på medicin.

Disse overfald er de ikke altid blevet begået af personer, der ikke går under kategorien angst patienter?
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Mar 2009

Nej, du har ret i at disse overfald ikke altid er begået af angst/OCD-patienter, men det betyder ikke, at det ikke kan ske (eller er sket) for OCD-ramte.

Registreringsdato
    Jun 2011
    Lokation
    Rødovre
    Alder
    33

Jeg har taget "lykkepiller" siden jeg var 24 år (er nu 32 år) og jeg har altå også drukket mig fuld uden bivirkninger. brugte efexor tidligere og er nu på cipralex. Og jeg blir overhoved ikke voldelig, tværtimod blir jeg ganske følsom og kærlig

Men selvfølgelig skal man drikke med måde og ikke hver dag

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •