som du nok har fundet ud af...ja, så er du ikke aleneJeg er 23 år, og har diagnosen OCD, jeg har lidt af angst siden barndommen...
som du nok har fundet ud af...ja, så er du ikke aleneJeg er 23 år, og har diagnosen OCD, jeg har lidt af angst siden barndommen...
Hej med jer..
Nu vil jeg også slutte mig til flokken, det er trods alt rarere at fortælle det til nogen der (måske) forstår én.
Jeg er 23 og har haft OCD siden jeg var barn. Min store angst er at jeg skal blive dårlig eller syg uden for hjemmet. Det er nok kommet sig af at jeg har været så uheldig at det er sket for mig 2 gang da jeg var barn. Hver gang jeg hører om en maveinfluenza bliver jeg rædselsslagen!! Jeg bliver så bange for at være i kontakt med andre mennesker der måske er smittebærer eller ikke så renlige som jeg selv. Men om igen...hvor mange gange i ens liv sker det at man bliver så syg. Jeg tror at når man har OCD må man prøve hele tiden at tage sine 'fornuft-briller' på. Tvangstanker kommer hurtigt til at styre hverdagen. Når jeg selv er opmærksom på det og har overskud, kan jeg godt finde på at udfordre mig selv. På den måde kan jeg vise mig selv at selvom jeg ikke fulgte min tvangstanke, så gik det hele alligevel.
Hej alle sammen..
Jeg har lige oprettet en profil idag, så er ny herinde..
Har fået diagnosen OCD..
Ville høre om der var nogen der havde lyst til at snakke om det..
Da jeg føler mig lidt alene om det..
Varme hilsner
Stin18
Hej allesammen
Jeg er 22 og og har for nylig fået den endelige diagnose ocd fra ocd-klinikken i risskov, men har haft det siden jeg var 10-11 år.
Jeg har ocd handlinger men ingen tanker knyttet til. Kun at hvis jeg ik gør mine handlinger så bliver jeg angst og meget utilpas.
Jeg kan så godt følge jer andre, med at det fylder. Ens hjerne arbejder jo på højtryk.
Men ja, ville bar melde mig på banen
-Akka-
Jeg er 12 og opdagede det da jeg var 8 år... Jeg tror faktisk at det var min familie der opdagede det før mig.
Jeg vil meget gerne skrive med personer herinde og håber at der bliver skrevet tilbage xD
og bare så du ved det: Du er ikke alene...
det var lige en lille hilsen fra mig![]()
Hej Trine!! Er du stadig aktiv? Hvordan har du det? Så først idag at jeg havde fået en besøgsbeskedKh Karina
Da jeg fandt ud af at jeg havde OCD ville jeg ikke indse det. Og det var også svært for mig at gå til psykolog og sådan. Og også at min bruger herinde. Men det har hjulpet mig meget. Også fordi at der er så mange herinde som har det ligesom man selv har.
Jeg vil meget gerne skrive lidt hvis du vil.
Jeg er kun 12 men har også erfaring med det da jeg blev syg som 8 årig.
Håber at du skriver![]()
hej :) er en på 12 år og har haft nogle meget vemmelige tanker:( den første som jeg har fået igen er at jeg er bange for at folk skal synes at jeg er lesbisk?! Ved det lyder lidt underligt men det går mig virkelig på og kan ikke få tanken ud af hoved igen, det kommer igen, igen og igen. :( Altså er ikke til piger!!!!!!! Det er det der er problemet. håber nogle vil hjælpe mig :)![]()
dejligt at se at man ikke er alene,selv om det sommetider føles sådan.
Jeg er en 15 årig pige fra Færøerne,så i må undskylde stavefejlene.Jeg har lige fået diagnosen OCD men det er meget mildt.
Mit OCD fylder rigtigt meget,jeg vasker MEGET fingre,bøster MEGET tænder,frygter bakterier.Da jeg var mindre turde jeg ikke at sove,om jeg nu ikke vognede igen.
Jeg vil bare spørge et spørgsmål,når i får trang til at vaske fingre,hvad laver i så?? vasker i jer eller trodser i det?
Ellers vil jeg gerne have nogle at skrive med,så i kontakter bare..
håber på svar..![]()