Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: ocd med bakterieangst, hvordan køber man så sko?

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    århus

Wink ocd med bakterieangst, hvordan køber man så sko?

Hej

Jeg har i mange år haft ocd og jeg er ræd for andres bakterier. I flere år har jeg haft problemer med at købe sko for de er prøvet af andre måske endda med bare tæer adr. Nå men det er nu blevet så slemt at jeg ikke har købt nogen ny i meget lang tid. Er der nogen der har et råd til hvordan jeg kan købe sko der ikke har være prøvet af andre, jeg tænker online sko butik men der kan jo være nogen der har haft købt netop det par og så returneret dem.?

Er der nogen der har erfaring med at finde et par i en butik og så spørge om man kan få et par fra lageret i stedet? Jeg har overvejet at sige det i butikken som det er men tror at de vil grine eller lignende og det er jo ikke så fedt.

Hilsen Randi
    Venlig hilsen Ranner

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

Standard Sv: ocd med bakterieangst, hvordan køber man så sko?

Endelig spørg om du kan få et par helt nye fra lageret - Gør jeg altid.

Har sågar arbejdet sådan et sted, og de har på ingen måde imod det. Det er jo nye de skal sælge, for nye gode sko, giver glade kunder. Så bare rolig, go ahead and ask :)

- Mvh

T
    "We're the D-Day Dodgers
    Here in Italy,
    Drinking all the vino,
    Always on a spree.
    We didn't land with Eisenhower
    And so they think we're just a shower
    For we're the D-Day Dodgers,
    Out here in Italy"

- The D-Day Dodgers - Italy 1944

Registreringsdato
    Mar 2009

Hej Randi

Hvis man have det bedre (og have angsten/væmmelsen løsnet) så siger man NEJ. Det med andre har prøvet skoen før betyder INTET, INTET og atter INTET!! Gå ned køb et par sko og får du en brugt sko, så får du en brugt sko. Tag dem i brug med det samme ...

Hvis du gøre dig selv en bjønetjeneste er rådet med at spørge efter nye sko sikkert fint. Sandsynligvis vil det dog blot øge din OCD (med mere væmmelse/angst). Jeg bryder mig ikke om det råd, da det i den grad kan fremme OCD....

Du risikere det næste bliver, at du næsten ikke kan have en ting en anden har rørt ved.... Bekæmp dine ulogiske tanker i stedet for at bekræfte dem! At bekræfte dem har ikke hjulet en eneste OCD-ramt. Tværtimod.

Held og lykke med det.

/Dilbert

Registreringsdato
    Feb 2010

Hej Randi.
    Ja..bakterier... bakterier.... bakterier, jeg har selv OCD og har haft det i mange år, jeg har været isoleret i et hus i over halvandet år...uden at komme uden for min hoveddør, jeg så ikke min familie i et år, på grund af bakterier. Randi, du skal lade fornuften vinde over din OCD nu, istedet for at stikke hovedet ned i et hul lige som strudsen gør...og ja..hvad siger fornuften så?..den siger: har du nogebsinde hørt eller læst om nogen der er blevet syge af at prøve sko i en skobutik, hvad gjorde du selv inden du blev bange for at købe sko..du købte sko..gjorde du ikke??..og blev du syg af det..nej Randi....alle mennesker ville falde om som fluer hvis det var farligt at købe sko..det er fornuften som gjorde at jeg købte nye sko for et halvt år siden...fornuften vandt..og det gør den også med dig. Tag skoene på Randi..mærk angsten...koncencentrere dig om din vejrtrækning...og så vil dine egne fornufttanker komme til dig når du har prøvet skoene..tag eventuelt en god ven med...som er sat ind i sagen..det eneste vennen må hjælpe dig med er at sige:hvad gjorde du før i tiden(og er du blevet syg af det)...og hvad gør andre mennesker(de køber også sko uden at blive syge)...de værktøjer kan du også bruge til alle mulige andre tanker:hvad gjorde jeg før i tiden...og hvad gør alle andre mennesker. Skriv gerne til mig hvis du føler at du kan bruge gode råd.
    Kram fra Tigerdyr

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •