Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Jeg har OCD!

Registreringsdato
    Feb 2010

Standard Jeg har OCD!

Det har jeg haft siden jeg var helt lille. Men fik diagnosen som 16 årig.
    Er den dag idag 22 år, og lider stadig af det i meget stor grad. Jeg har været i behandling for 4-5 år siden, men det hjalp mig ikke, så jeg stoppede. Både på pillerne og psykiateren.
    Fik det også meget bedre da jeg fandt mig en kæreste, og startede på en ny med ham og arbejde - men jeg led stadig af OCD i mellemtiden, bare ikke så meget som det kan være. For han gjorde mig tryg. Eller sådan føltes det ihvertfald dengang, så jeg tænkte ikke så meget over tingene når jeg var sammen med ham.
    Vi gik desværre fra hinanden i april 2009, og siden da - har min OCD og angst vokset sig større og større.
    Er lige begyndt på ny uddannelse i januar, men jeg kan slet ikke tage mig sammen, og jeg har allerede alt for meget fravær pga. min angst og OCD, for kan slet ikke overskue alle de ritualer jeg skal igennem i løbet af skoledagen, så jeg bliver hjemme.
    Jeg vasker utrolig meget hænder, og når jeg bliver meget nervøs og bange, så tager det overhånd. Mine hænder og arme er helt nedslidte og blodrøde med mange store rifter, og jeg kan ikke fordrage creme + at jeg alligevel vasker hænder 2 min efter igen.
    Når jeg går i bad, så kan det vare en times tid, fordi jeg sæber mig ind op til 30 gange.
    Mit tal er 8, og det har dét været i mange år. Jeg skal gøre tingene 8 gange.
    Lige nu er jeg også meget sygdomsangst, så jeg går og er bange for selve HIV sygdommen, og det er simpelthen et helvede at skulle undgå at røre håndtag og andre ting, for jeg er bange for andres blod. Især når jeg har rifter på hænderne.
    Jeg er meget bange for kanyler, og havde en episode forleden dag, hvor noget stak mig i foden, og jeg fik et stikmærke - men fandt ikke årsagen, og nu går jeg med tanken om det var en kanyle..

Jeg skal i noget behandling, men der er meget lange ventelister. Kan slet ikke klare det.
    Får også noget nervemedicin, for at dæmpe mine angsanfald, som er meget kraftige.

Ja jeg må læse nogen indlæg herinde, for at se hvad andre døjer med...

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Jeg har OCD!

Hej med dig, og velkommen til

Nu er du jo formodentligt fattig studerende, men jeg vil anbefale dig at tage til en privatpraktiserende kognitiv psykolog, der har forstand på OCD. Det har jeg selv gjort. Det har kostet mange penge, men det har været det hele værd, og i dag er jeg kun på medicin. Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men hvis det er i Århus-området, så kan jeg varmt anbefale cand. psyk. Mariann Bech Jensen. Hun har hjulpet mig rigtig meget, og jeg kender flere, som hun også har hjulpet med OCD.
    Hvis det er en videregående uddannelse, du tager, så kan du søge om handicaptillæg. Se mere på su.dk

Spørg endelig, hvis du har spørgsmål

//Sofie
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Feb 2010

Hej.

Mange tak fordi du giver dig tid til både at læse og svare på mit indlæg.

Jeg bor i Odense, så der er desværre lidt langt til Århus :S
    Går på HGv, som er handelsskole for voksne.
    Tror vidst ikke det er en videregående??

ÆV jeg synes bare det er en ringe hjælp man kan få her i Odense..

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Nej, det er ikke en videregående.
    Der er også den mulighed at søge revalidering gennem din kommune, men det giver ikke ret meget, når du er under 25 år. Du kan også søge hjælp til psykologtimer gennem kommunen, men det kan være en lang og opslidende kamp, og det er ikke sikkert, at det giver noget.

Jeg vil anbefale dig at kigge her http://ocd-foreningen.dk/regioner/syddanmark.html
    Mød op i gruppen eller ring til en af kontaktpersonerne. De kan helt sikkert give dig gode råd, støtte dig og anbefale en god psykolog i nærheden af dig :)
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •