Hej.
Jeg er 21 år gammel og har haft OCD i mild grad siden jeg var barn. Det blev værre i gymnasiet, hvor jeg var bange for bakterier og derfor vaskede hænder hele tiden, hvilket resulterede i, at jeg droppede ud på sidste år. Jeg kom i behandling hos Praksis for Kognitiv Terapi i Kbh., hvilket hjalp mig rigtig meget på få mdr. Jeg har siden da arbejdet et par år, men OCD'en har aldrig været helt væk, og jeg blev sygemeldt sidste forår pga. depression og er nu på dagpenge. Jeg har gået til behandling flere steder, men uden at det rigtig har hjulpet noget. Det der fylder mest nu er, at jeg har det dårligt med mit udseende, hvilket jeg har fået at vide skyldes BDD. Jeg går nu til psykolog på Rigshospitalets afdeling for angst og OCD. Her arbejder jeg på at få skabt kontakt til andre ved at komme igang med noget socialt, hvilket jeg ikke har været de sidste år udover arbejdet. Derfor skriver jeg dette indlæg for at høre, om der er andre herinde, som har det på samme måde, og som måske har lyst til at skrive lidt.
Venlig hilsen,
Chris

Besvar med citat