Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: OCD og uddannelse

Registreringsdato
    May 2010
    Alder
    22

Standard OCD og uddannelse

Hej..

Jeg er en pige på 20 år der har OCD og socialangst.. Jeg har en drøm om og tage en HF på VUC, jeg er bare bange for om jeg kan magte det ? Og kan man få noget hjælp når man er psykisk sygdomsramt, jeg tror nemligt ikke jeg kan tage uddannelsen alene..

Og et lille ekstra spørgsmål.. Er det lige så rigtigt og tage HF på VUC som på gymnasiet/HF skoler ? Og blir man student og får huen på VUC også ?

Kram Tanja..

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: OCD og uddannelse

Hej Tanja.

Jeg tog Hf på VUC for nogle år siden. Jeg tog den over tre år for bedre at kunne magte det, og desuden fik jeg bevilget revalidering. Hvad mener du med, at du ikke ved, om du kan tage uddannelsen alene?

Om du tager Hf på VUC eller et andet sted er lige gyldigt - Du bliver student med hue og det hele

//Sofie
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    May 2010
    Alder
    22

Hej..

Tak for dit svar det var en hjælp.. Det jeg mener med jeg ikke kan tage uddannelsen alene, betyder jeg er meget socialangst så jeg er angst for mennesker og nye steder, så jeg ville ønske jeg kunne få en støtteperson til og hjælpe mig med og fuldføre skolen og uddannelsen og en der kunne føl´ge med mig og støtte pga. mine psykiske diagnoser..

Kram Tanja..

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hmm nu skal jeg jo passe på med, hvad jeg siger, for jeg har muligvis ikke ret, men jeg tror ikke, at det kan lade sig gøre. Hvis vi lige forestiller os, at du tager en Hf på 3 år, lige som jeg gjorde, så er det stadig utroligt mange timer om ugen, hvor du skal have støtte. De aller mest psykiske syge får generelt max 6½ timers støtte om ugen, og de er virkelig syge og kan ikke klare ret mange daglige gøremål selv. De ville fx. absolut ikke være i stand til at tage en Hf, så jeg tror simpelthen ikke, at det kan lade sig gøre, og slet ikke nu, hvor der er nedskæringer i kommunerne. Men der sker jo ikke noget ved at du spørger din sagsbehandler.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Lignende emner

1. Ocd og uddannelse???
    By Akka in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 16. June 2009, 20:49

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg