Hej Alle.
Jeg spekulerer på, om der er andre OCD ramte herinde - end mig, som har fået frataget sine merudgifter efter Servicelovens §100?
Årsagen til, at jeg har fået frataget mine, er åbenbart, at jeg ikke modtager væsentlige hjælpeforanstaltninger i hverdagen... Da jeg både modtager psykologhjælp og fysioterapi for egen regning, har jeg konkluderet, at væsentlige hjælpeforanstaltninger dækker over hjemmehjælp. Jeg forsøgte at forklare henholdsvis kommunen og Det Sociale Nævn, hvor åndssvagt det ville være, hvis jeg f.eks. fik hjælp til rengøring en gang i ugen. Da jeg har det meget dårligt med at have besøg i mit eget hjem, ville det betyde, at jeg efterfølgende skulle gøre rent efter dem.
Sådan som jeg ser det, er loven blevet ændret således, at den igen kun passer til fysisk syge. Jeg har jo stadig mine merudgifter til min OCD, selvom jeg ikke modtager de væsentlige hjælpeforanstaltninger i min hverdag, som de har bestemt hører ind under det! Ankestyrelsen vil ikke tage min sag op, da den ifølge dem ikke kan danne præcedens for lignende sager.
Er andre faldet i det samme hul?

Besvar med citat