Hej jeg er en pige på snart 21 år.. lige siden jeg var i 10-11 års alderen har jeg haft ubehagelige tanker om at ville gøre andre ondt, især de mennesker som jeg holder allermest af. Det der sker er at jeg får billeder i hovedet af at jeg gør andre ondt. Det er rigtig rigtig ubehageligt og er ret sikker på at de er noget af grunden til de depressioner jeg har haft. Jeg har ikke rutiner jeg udfører i forbindelse med tankerne, men jeg bliver helt klart mere afvisende, især overfor kæresten som jeg idag bor sammen med.
Inderst inde ved jeg at jeg aldrig kunne finde på at gøre dem noget, men tankerne bliver ved med at dukke op og især om aftenen.
Under mine depressioner har jeg haft svært ved at styre dem og har i disse perioder undgået nærkontakt og situationer som kunne udløse tankerne.
Et eksempel er at jeg ikke kan lide at bruge knive i nærheden af andre mennesker da jeg er bange for at tankerne tager overhånd..
Udover det har jeg været angst for at være sammen med mennesker jeg ikke kender og kan da også begynde at ryste selv når jeg snakker med familie og venner.
Når jeg har været i behandling for depression har tankerne om at gøre andre ondt næsten været helt væk, men efter jeg er stoppet er de dukket op igen.

Besvar med citat