Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Ferie "dæmon"

Registreringsdato
    Jul 2010

Standard Ferie "dæmon"

Hej alle i kære brugere. Til at starte med må jeg hellere nævne, at jeg tror, at der eksisterer ånder, og at de er omkring os hele tiden og det er grundet dette, at jeg skriver dette indlæg.

Min familie rejser på ferie her i nat, og det bliver for første gang nogensinde uden mig. Jeg tager selv på ferie med nogle veninder her lidt senere i ferien og har derfor valgt at droppe familie turen i år. Det er i sig selv en beslutning, jeg er meget glad for, men nu er der alligevel sket noget, der har gjort mig meget fortvivlet.

Jeg kom nemlig til, tidligere i dag, at sige højt, at jeg ikke håbede min lillesøster kom hjem igen. Det sagde jeg fordi hun havde irriteret mig, og jeg mente det selvfølgelig ikke. Nu er problemet så, at jeg er hunderæd for, at en ånd har hørt hvad jeg har sagt og derfor sørger for, at min lillesøster ikke kommer hjem igen (det har jeg jo sagt jeg ikke vil have). Tænk hvis den sørger for, at min lillesøster ikke kommer hjem igen pga. mig og hvad jeg har sagt. Det ville ikke være til at leve med. Det ville være forfærdeligt!
    Den fortvivlede pige
    Sidst redigeret af CharlotteIpsen : 13. July 2010 kl. 19:52

Registreringsdato
    Jul 2007
    Lokation
    Danmark / Fyn
    Alder
    35

Standard Sv: Ferie "dæmon"

Hejsa,

Du har rigtigt ramt hovedet på en god gang selvskyld og nok den mest almindelige situation i hele verden hvis man da ellers har søskende. Had/kærligheds forhold til søskende er "vidunderligt" ;-). Men sådan er det bare, og det er helt normalt, ja det ville være unormalt hvis man som søskende ikke hadede hinanden - fra tid til anden..

Livet går op og ned -fra dag til dag - og man siger og tænker mange ting som man fortryder (om man har OCD eller ej). Men som jeg kan mærke på dig, så ved du det inderst inde godt, at den indflydelse har ingen af os mennesker på verden (forestil dig et kaos uden lige - hvis alle mennesker bare skulle tænke en tanke eller sige noget højt - og det så bang SKETE). Alverdens ånder, spøgelser, genfærd og. lign. ville jo fare stressede rundt og skulle udføre alverdens "jobs" konstant (og 99.9% af befolkningen ville med garanti have lavet "ønsket "om igen - efter ganske kort tid).

Sådan er vi mennesker bare - opfarende, impulsive, kærlige og samvittighedsfulde. Vi vil gerne alle være så perfekte, hele vejen igennem - men det er ikke muligt altid - vi er jo mennesker. Det gælder også dig. Man skal "øve" sig i ikke at tage ansvaret for noget der overhovedet ikke ér i ens magt. Det er spild af tid...

Rigtig god tur, når du kommer så langt.

kh ucl

Lignende emner

1. Forældre til "små" børn med OCD søges.
    By 170400 in forum At leve med OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 1. March 2010, 22:12
  2. OCD "aftalende tvangstanke"
    By Hansi in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 9. December 2009, 20:37
  3. Svar: 6
    Nyeste indlæg: 16. May 2008, 00:15
  4. andre med "alle slags angst?"
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3