puha synes godt nok det er hårdt lige nu. Jeg har som jeg har skrevet før herinde haft rigtig mange uhyggelige og ubehagelige tanker om at gøre andre fortræd og om at jeg pludselig ville blive sindssyg. har gået til pshykolog som har hjulpet. har dog udviklet flere tanker bla. en masse med tal. fx at 6 er et ondt tal og at jeg skal gøre tingene et antal gange som er godt. det vil sige at jeg fx mener at 1 er et godt tal, så gør jeg en bevægelse 37 gange fordi tværsummen af 37 er 10 og derefter 1 og alle disse tal er 'okay'.
disse tanker belaster mig slet ikke lige så meget som de andre som jeg føler har ødelagt mit liv pænt meget. bliver virkelig træt af dem og de drener mig for energi. men som sagt de er blevet bedre.
nu er problemet så at jeg har fået to nye tanker som virkelig skræmmer mig. den ene angård min hund. nogle gange får jeg tanken om at han har "ændret sig" at han ikke er den samme mere? og bliver bange for at jeg ikke kan li min hund mere? jeg er bange for at jeg får tvangstanker om ham der gør at jeg ikke kan li at have ham og at jeg så når han en dag skal herfra, har brugt al tiden på ikke at kunne li ham? og slet ikke har nydt at ha haft ham,. :' (
får sådan en syg tanke om at tænk sig hvis min hund blev ond, altså at der var noget ondt i den--virkelig svært at forklare og ved godt selv at denne tanke er helt åndsvag og aldrig ville kunne lade sig gøre. men alligevel tænker jeg det og bliver bange for det?
derudover har jeg udviklet en ny tanke med en slags 'minder'. det er som om jeg nogen gange kan grave noget megt dystert frem. får sådan et senarie inde i hovedet, hvor jeg ligger bundet sammen i en spændetrøje og ingen tør at komme ind til mig og alle bare kigger på mig med afsky. nogle gange kan jeg blive helt i tvivl om det er noget der ren faktsik er sket/kommer til at ske men det er måske bare fordi jeg er så bange for det?
jeg bliver helt 'klam' inden i når jeg tænker på det.
det jeg vil med dette indlæg er ikke at få svar på hvordan det kan behandles osv da jeg godt er klar over det. vil bare høre om det er normalt for ocd og lyder som ocd. jeg er jo fuldtsændig rædselsslagen for at det er noget andet.

Besvar med citat