Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: Tvangstanke angst eller noget helt andet ?!!?

Registreringsdato
    Aug 2010

Standard Tvangstanke angst eller noget helt andet ?!!?

Jeg er i skrevne stund ikke sikker på om det jeg oplever/føler i disse dage kan passe ind i nogen boks eller underlægges en reel diagnose.
    For få dage siden lå jeg i min seng og gjorde mig klar til en god nats søvn, der dukkede tanken om at jeg en dag skal dø op, jeg har før tænkt tanken, jeg ved jeg skal dø, jeg er ateist og har ikke tidligere haft problemer med tanken og har som skrevet tænkt den før men min hjerne har sluppet tanken igen og jeg har kunne fungere og tænke på de almindelige dagligdags trivialiteter, smile, elske, hade osv.
    MEN nu sidder den fast - Tanken om at jeg skal dø, ikke nu, ikke i morgen men når tid er.
    Dog er tanken så overvældende at den fuldstændigt har invalideret mig og jeg kan ikke finde nydelse eller glæde i noget som helst, ikke engang min lille datter eller min kone som jeg begge elsker mere end noget andet.
    Jeg bliver ved med at køre rundt i at det jo egentlig er ligegyldigt hvad jeg gør eller siger, da det jo ikke gør en disse forskel hvorvidt jeg står op, spiser god kost eller skidt, er aktiv eller inaktiv, ALT har mistet værdi / mening...
    Jeg får det ikke overvældende fysisk skidt når jeg tænker tanken og er ikke bange for tanken, men det gør mig jo som enhver kan sætte sig ind i fuldstændig livsløs og tom indeni...Jeg er SÅ bange for at når jeg død bliver der INTET af mig tilbage, og det lidt der er tilbage eks. min datter jo også forsvinder i løbet af ingen tid relativt set..
    Jeg søger vel egentlig en afklaring/forklaring på hvad jeg skal klassificere det jeg tænker og gennemgå som...Er det angst, er det tvangstanker eller noget helt andet ?! PLEASE hjælp jeg føler jeg er ved at miste mig selv.

Registreringsdato
    Oct 2008

Standard Sv: Tvangstanke angst eller noget helt andet ?!!?

Hej
    Hvis du ikke er (unormalt) bange for at dø. Eller bange for at efterlade dine pårørende, lyder det helt klart som tvangstanker. Der er det ved tvangstanker at jo mere du tænker på hvorfor den er der, jo mere intens og hyppigt vil den optræde.

Registreringsdato
    Feb 2010

Hej Desparado.

Jeg syntes at det lyder som en helt almindelig "dødsangst" som vi faktisk alle sammen lider af i større eller mindre grad. 99,9 % af os er bange for at dø, at miste sine kære. Du skriver at det kan være lige meget hvad du gør, om du står op eller bliver i sengen. Jeg er helt sikker på at du gør en stor forskel i manges liv hver dag. Tænk på din datter, hvor meget hun ser op til dig, hun stoler på dig, hun elsker dig, og din kone som gør det samme, elsker dig. Du gør en forskel, det kan godt være du ikke tror det, men hvis du ikke var her var der mange der ville savne dig. Brug al din tid på dem du elsker, og sørg for at lave ting som får dig til at grine, smile, som får dig til at føle at du lever. Det kommer ikke med det samme, du er nødt til at arbejde for det. Som du siger, du elsker din kone og din lille datter, så du har masser at kæmpe for. Tanken at du skal dø, det skal vi alle, kig på tanken når den kommer, og mærk de følelser der kommer(det er ubehageligt) men gør det alligevel, mærk følelsen og angsten og bare mærk efter hvordan du har det når tanken kommer med at vi skal dø en dag. Hvis du bliver ved at mærke efter, og acceptere tanken og acceptere de følelser der vil komme, vil tanke stille og roligt aftage, men så længe du kæmper imod tankene, vil de komme efter dig hele tiden. Vejen ud er at du skal acceptere tankene og de følelser som tankerne giver, sig til dig selv hver gang tanken kommer med at vi skal dø..ja jeg skal dø, det skal vi alle, men jeg har tænkt mig at leve livet og elske mine kære omkring mig så længe jeg har livet, og jeg ved at jeg gør en forskel.....bliv ved med at gentage det......til sidst bliver dødsangsten mindre og mindre...den slipper dig...fordi du acceptere tanken. Ved ikke om du forstår hvad jeg skriver, men du er velkommen til at skrive til mig hvis du får lyst.

Mvh. OCD ramt
    Sidst redigeret af Tigerdyr : 31. August 2010 kl. 23:34

Registreringsdato
    Oct 2008

Hej Tigerdyret

Jeg bruger de samme tekniker som dig. Men jeg går død i det engang i mellem. Og blir nogen gange bange for at give op.
    Hvad består din OCD i, hvis jeg må spørge?

Registreringsdato
    Feb 2010

Hej Nolu.

Ja hvad består min OCD af. OCD handler jo altid om angst, så det gør min selvfølgelig også. Min OCD handler mest om at jeg gerne vil have kontrol over mit liv, og jo mere kontrol man ønsker, jo mere usikker bliver man desværre. Hvilke tanker genere dig mest??

Mvh. Tigerdyr

Registreringsdato
    Oct 2008

Tankerne går på svigt af min kone.

Registreringsdato
    Feb 2010

Hej Nolu.

Det forstår jeg ikke helt Nolu...det bliver du nødt til at uddybe noget mere hvis du altså har lyst til at dele dine tanker.

Kram fra

Tigerdyr

Lignende emner

1. Hvad er en tvangstanke?
    By dina in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 4. March 2010, 22:40
  2. Lider du eller har du lidt af OCD eller anden angst?
    By sociologistuderende in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 4. May 2008, 12:01
  3. Er det ocd? eller nogfet andet?
    By jaegerholm in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 21. April 2008, 11:28
  4. Endelig sker der noget?
    By Heden3 in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 6
    Nyeste indlæg: 31. October 2007, 20:04
  5. Samme tvangstanke ?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger