Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: OCD styrer mit liv

Registreringsdato
    Aug 2010

Standard OCD styrer mit liv

Jeg har haft OCD i mange år, men fandt først rigtig ud af, hvad det var for nogle år siden. Dvs nu er jeg op på snart 20 år, hvor det har gået op og ned. Efter jeg fik stillet diagnosen, har jeg aldrig anderkendt det, og det indrømmer jeg. Er enormt god til at sætte en facade op, når jeg er ude. Så ingen ved, at jeg har det; eller jeg har prøvet at fortælle nogle veninder om det, men de trækker sig længere væk eller nævner det aldrig med et ord igen. Det kan man vel ikke kalde venner? Socialt har jeg det meget svært. Må sommetider aflyse aftaler, hvilket ikke er tilfredsstillende for nogle parter. De ved jo ikke, hvad der foregår. Jeg aner simpelthen ikke mine levende råd om, hvordan jeg fortæller de "venner", jeg har tilbage, at jeg har det svært og har OCD. Kan nogle hjælpe? Er det at sende en email, for jeg kan ikke sætte mig og fortælle det personligt?
    Jeg bor i hus med mine 2 børn og min mand. Er i øjeblikket hjemme på barsel, og det er rigtig svært. Mine handlinger er rengøring. Jeg er ligesom i en tunnel hver dag. Det er tit så svært, at jeg ikke kan tage en trøje ud af mit skab uden jeg lige skal tørre skabet af. Jeg skal på angst og fobi skolen snart. Har gået i psykoterapi, men det har ikke hjulpet. Kan nogle anbefale medicin? Jeg ammer, så ved ikke, om der er noget, der kan bruges?
    Mange hilsner den fortvivlede.

Registreringsdato
    Oct 2008

Standard Sv: OCD styrer mit liv

Hej Luna

Hvorfor melder du ikke bare klart ud. Hvis nogen synes du er latterlig eller skal tage dig sammen, kan du jo lade dem læse lidt om hvordan der er at ha din lidelse bare i 14 dage. Jeg tror ikke de har lyst. Bortset fra det skal du jo nok til at komme i den rigtige behandling for din OCD.

Registreringsdato
    Feb 2010

Hej Luna.
    Jeg vil gerne hjælpe dig så godt jeg kan. Hvornår skal du starte på fobiskolen???Jeg har hørt meget godt om fobiskolen. Skriv hvis du føler behov for det.

Hilsen OCD ramt

Registreringsdato
    Feb 2010

Hej Luna.

Jeg har forsøgt at skrive til dig, men jeg bliver bedt om at logge på når jeg skal sende beskeden. Jeg ER logget på både øverst på forsiden og også på forum. Alligevel beder siden mig om at logge på når jeg skal sende, og så går alt hvad jeg har skrevet jo tabt. Håber du kan hjælpe.

Mvh. Tigerdyr

Registreringsdato
    Feb 2010

Hej Luna.

Så fandt jeg ud af hvad jeg gjorde forkert vedrørende med at sende mails, så jeg har skrevet til dig.

Hilsen

Tigerdyr

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •