Lokalgrupper: Vejle, Esbjerg, Sønderborg, Aabenraa, Svendborg og Odense

Lokalgruppe Vejle

Foreningernes Hus, Vissingsgade 31, 1. sal, 7100 Vejle

Bemærkninger

Alle er velkomne, OCD-ramte og pårørende, til en snak, udveksling af erfaringer og hyggeligt samvær. Hold øje med hjemmesiden for nye tiltag foredrag og lign.

Lokalgruppe Esbjerg

Vindrosen – De Frivilliges Hus,
Exnersgade 4, 6700 Esbjerg, Danmark

Bemærkninger

Hold øje med hjemmesiden for nye tiltag foredrag og lignende her på hjemmesiden.

Lokalgruppe Sønderborg

Møder og aktiviteter

Her holdes indtil videre pause.

Sønderborghus Kultur- og medborgerhus
Løngang 1, 6400 Sønderborg

Lokalgruppe Aabenraa

Møder og aktiviteter

Her holdes indtil videre pause.

Frivillighuset, Nørreport 30, 6200 Aabenraa

Lokalgruppe Svendborg

Impuls Kursuscenter & Mødested, Skovbrynet 1C, 5700 Svendborg

Lokalgruppe Odense

Møder og aktiviteter

Gruppen holder pause indtil videre.

Center for Mental Sundhed,
Jernbanegade 15, 5000 Odense C

Bemærkninger

I vores lokalgruppe er der altid plads til nye og deres evt. spørgsmål. Der kommer både unge og lidt ældre til møderne, hvilket altid skaber nogle gode samtaler. Vi lægger vægt på, at nye og gamle deltagere præsenteres for hinanden.

Hver gang har vi en runde, hvor hver enkelt har mulighed for at fortælle, hvordan det går med ens egen eller evt. pårørendes OCD. Har man det bedst med ikke at sige noget på møderne og bare være til stede, er dette også i orden.

Vi lægger vægt på, at deltagerne kan bevare deres anonymitet. Dvs. at de fremmødte, ikke ved navns nævnelse omtaler andre medvirkendes symptomer, problemer og evt. medicinering, uden for det forum, som møderne udgør.

Selvhjælpsgruppe for OCD-ramte

Er du over 16 år, og har du lyst til at mødes med ligesindede i trygge rammer og dele tanker om og oplevelser med OCD i hverdagen, så kunne gruppen være noget for dig. Her er formålet at lytte til og støtte hinanden i det som er svært, og i at hjælpe sig selv bedst muligt. Sammen vil vi skabe en hyggelig og tryg atmosfære, hvor der er plads til alle, og hvor vi respekterer hinanden. Forløbet varer ca. 1 år.

Grupperne er ledet af to psykologistuderende, som vil være med til at sætte rammerne, så grupperne fungerer bedst muligt og støtte gruppens medlemmer i at opnå deres mål. De psykologistuderende vil inden start og under forløbet modtage supervision af uddannet psykolog med erfaring i selvhjælpsgrupper for OCD-ramte.

Grupperne mødes hver 14. dag i tidsrummet 19-21. Møderne vil foregå i lokaler hos Center for Mental Sundhed, Jernbanegade 15, 5000 Odense C.

For nærmere oplysninger og tilmelding, kan du kontakte ocdgruppefyn@ocd-foreningen.dk.

Gruppelederne for selvhjælpsgrupperne i Odense